تکنولوژی

یک برنامه فیک LastPass به اپ استور اپل راه یافت

یکی از بزرگترین استدلال‌های اپل علیه اضافه کردن بار جانبی به آیفون‌ها، این واقعیت است که افراد ممکن است بدافزار دریافت کنند و ناآگاهانه آن را روی دستگاه خود نصب کنند.

به گفته این شرکت، وظیفه‌ای که در مدیریت برنامه‌ها در اپ استور انجام می‌دهد برای حفظ امنیت کاربران کافی است. برای اینکه این استدلال واقعاً وزنی برای آن داشته باشد، اپل باید در واقع کار خوبی در این مورد “تعیین” انجام دهد، که همیشه اینطور نیست.

LastPass به کاربران هشدار می‌دهد که یک نسخه فیک از این برنامه در حال ورود به فروشگاه App است. این برنامه از نماد LastPass واقعی استفاده نمی‌کند و ممکن است اسکرین‌شات‌ها LastPass واقعی را نشان ندهند، اما نام برنامه به‌طور برجسته به‌عنوان «LassPass» نمایش داده می‌شود، چیزی که می‌تواند افرادی را که ممکن است قادر به جاسوسی آن نبوده‌اند گیج کند. “t” در “LastPass” با “s” جایگزین شد. این برنامه همچنین از رنگ‌های قرمز برای رابط کاربری و نماد خود استفاده می‌کند و اگر در زمینه مدیریت رمز عبور رنگ قرمز را با LastPass مرتبط کرده‌اید، این نیز می‌تواند گیج کننده باشد. این برنامه هم در نسخه آیفون و هم نسخه مک در دسترس بود.

یک برنامه فیک LastPass به اپ استور اپل راه یافت

مشخص نیست که آیا این برنامه واقعاً بدافزار است یا خیر و ما قطعاً شانسی برای آن نداریم، اما مطمئناً حداقل سعی در فریب کاربران LastPass دارد که در حال حاضر یک پرچم قرمز است. به نوعی، این کار از طریق بررسی‌های امنیتی اپل انجام شد. این نوع چیزها پیشتر در فروشگاه Google Play اندروید بسیار رایج بود و این چیزی است که گوگل خوشبختانه آن را محدود کرده است.

این برنامه فیک دارای چند سطح اشتراک بود که از 1.99 دلار در ماه به پرداخت مادام العمر 49.99 دلار یکباره می‌رسید، بنابراین به نظر می‌رسد که توسعه دهنده برنامه در تلاش بوده است تا از کاربران بی‌خبر به سرعت درآمد کسب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا