تکنولوژی

کروم سیستم مرور ایمن خود را برای افزایش عملکرد شل می کند

گوگل در حال تنظیم سیستم مرور ایمن خود برای افزایش عملکرد کروم است. همچنان هنگام بازدید از وب‌سایت‌های خطرناک، برچسب هشدار قرمز رنگی خواهید دید، اما «مرور ایمن» به زمان بارگذاری صفحه کمکی نمی‌کند. این تغییر در کروم 122 معرفی شده که از هفته 18 فوریه عرضه می‌شود.

از زمان آغاز به کار، مرور ایمن یک “مسیر مسدود کننده” در فرآیند بارگیری صفحه کروم بوده است که کروم تا زمانی که بررسی مرور ایمن کامل نشود، وب سایتی را بارگیری نمی‌کند. هنگام انجام بررسی‌های محلی با API مرور ایمن، این مشکلی ندارد، اما برخی از URL‌ها باید توسط سرورهای مرور ایمن Google ارسال و پردازش شوند. کروم مجبور است منتظر پاسخ سرورهای مرور ایمن بماند و در نتیجه به نظر می‌رسد صفحات وب کندتر بارگیری می‌شوند.

به‌روزرسانی کروم 122 بررسی‌های «ناهمزمان» Safe Browsing را معرفی می‌کند. اساساً، کروم قبل از دریافت پاسخ از سیستم مرور ایمن، شروع به بارگیری یک صفحه می‌کند. سایت‌های قابل اعتماد باید سریع‌تر بارگیری شوند، زیرا مرور ایمن دیگر به عنوان یک مانع عمل نمی‌کند. اگر از یک سایت غیر قابل اعتماد بازدید کنید، با برچسب هشدار قرمز بدنام مواجه خواهید شد، اما ممکن است پس از اتمام بارگیری سایت ظاهر شود.

کروم سیستم مرور ایمن خود را برای افزایش عملکرد شل می کند

این یک کاهش واضح و عمدی سیستم Safe Browsing است. با این حال، گوگل می‌گوید که بررسی ناهمزمان امنیت کاربر را کاهش نمی‌دهد. رله مرور ایمن به اندازه‌ای سریع است که قبل از اینکه کاربران بتوانند با هر عنصر نامطلوب در یک صفحه وب ارتباط برقرار کنند، یک هشدار ارائه می‌کند. برای مثال، اگر از نسخه فیک وب‌سایت بانکی خود بازدید می‌کنید، «مرور ایمن» باید قبل از تایپ هر گونه اعتبار ورود به سیستم، شما را جلب کند.

اکسپلویت‌های مرورگر، که ممکن است هنگام بارگیری یک وب سایت ارائه شوند، می‌توانند از روش بارگیری ناهمزمان استفاده کنند. بنابراین، کروم به استفاده از چک‌های قدیمی «همگام» برای چنین سوءاستفاده‌هایی ادامه خواهد داد. این تاثیر قابل توجهی بر زمان بارگذاری صفحه ندارد، زیرا کروم یک پایگاه داده سمت سرویس گیرنده از سایت‌هایی را که شناخته شده‌اند از سوء استفاده‌های مرورگر استفاده می‌کنند، نگهداری می‌کند.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا