تکنولوژی

نسل بعدی اپل واچ به قابلیت سنجش تعریق بدن مجهز می شود

اپل برای ثبت اختراع سنسور جدیدی روی اپل واچ خود درخواست داده که به آن امکان می‌دهد اندازه‌گیری عرق کاربر را ردیابی کند. این شرکت در تلاش است تا ویژگی‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام را در ساعت‌های هوشمند خود گسترش دهد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که نسل بعدی ساعت هوشمند این شرکت، اپل واچ سری 10 می‌تواند دارای سنسور فشار خون باشد. اکنون، یک درخواست ثبت اختراع از اپل در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده مشاهده شد که توانایی نظارت بر تعریق را توصیف می‌کند.

نسل بعدی اپل واچ به قابلیت سنجش عرق بدن مجهز می شود

این پتنت که توسط Patently Apple شناسایی شده، عنوان «دستگاه‌های پوشیدنی با قابلیت اندازه‌گیری تعریق» دارد. تصاویر مختلف در برنامه تأیید می‌کند که حق ثبت اختراع یک سنسور جدید برای اپل واچ در حال ثبت است. این توضیحات همچنین نشان می‌دهد که غول فناوری ممکن است از دو سنسور جداگانه برای این ویژگی استفاده کند. این برنامه اظهار داشت:

 سایر تجسم‌ها به دستگاهی برای محاسبه متریک تعریق کاربر هدایت می‌شوند، که در آن دستگاه شامل یک محفظه با سطح بیرونی رو به پوست، یک حسگر تعریق که شامل یک الکترود اول و یک الکترود دوم است و یک پردازنده برای محاسبه متریک تعریق با استفاده از حسگر تعریق پیکربندی شده است.

اپل می‌تواند از حسگرهای اندازه‌گیری تعریق به روش‌های مختلف استفاده کند. محتمل‌ترین راه ردیابی میزان از دست دادن عرق است که می‌تواند بینشی در مورد سطح هیدراتاسیون یک کاربر ارائه دهد. ممکن است سازنده آیفون از این برای ارسال هشدار برای کم آبی استفاده کند. همچنین می‌توان از میزان تعریق برای تعیین میزان سدیم از دست رفته بدن استفاده کرد، که ممکن است باعث شود ساعت هوشمند کاربر را از هیپوناترمی احتمالی مطلع کند. در مقابل، کمبود تعریق می‌تواند منجر به تنظیم گرمای متلاطم بدن شود و یک هشدار زودهنگام می‌تواند به کاربر کمک کند تا برای تشخیص دلیل زمینه‌ای کمک پزشکی دریافت کند.

با این حال، به این نکته نیز اشاره می‌شود که همه درخواست‌های ثبت اختراع منجر به پتنت تایید شده نمی‌شوند. علاوه بر این، اپل در حال حاضر تعداد زیادی پتنت دارد که هنوز به ویژگی‌های تجاری تبدیل نشده‌اند. در نتیجه، در حال حاضر مشخص نیست که آیا کاربران شاهد عرضه چنین ویژگی در مدل آینده اپل واچ خواهند بود یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا