تکنولوژی

گوگل Chrome آدرس IP شما را با این ویژگی آزمایشی پوشانده است

گوگل اکنون در حال آزمایش ویژگی «IP Protect» خود در آخرین نسخه Chrome Canary است. تنظیم IP Protect که به طور پیش‌فرض غیرفعال است، قرار گرفتن کاربر در معرض ردیابی بین سایتی و سایر اشکال جمع‌آوری داده را کاهش می‌دهد.

ممکن است با Privacy Sandbox، یک جایگزین ساخته شده توسط گوگل برای کوکی های ردیابی شخص ثالث، آشنا باشید. Privacy Sandbox بخش‌های «خوب» کوکی‌های شخص ثالث، مانند توانایی اجرای تبلیغات هدفمند را حفظ می‌کند، اما از ایجاد «نمایه‌های» تهاجمی بر اساس فعالیت‌های وب افراد توسط تبلیغ‌کنندگان جلوگیری می‌کند.

ویژگی IP Protect اولین بار توسط گوگل در اکتبر 2023 ارائه شد. این ویژگی از نظر مفهومی شبیه به جعبه ایمنی حریم خصوصی است. گوگل نمی خواهد آدرس‌های IP را حذف کند. تنها می خواهد ردیابی متقابل سایت را کاهش دهد. بنابراین، کروم به طور خودکار آدرس IP شما را از برخی وب سایت ها پنهان می کند. مانند ویژگی مرور ایمن گوگل، IP Protect از رویکرد “مبتنی بر لیست” پیروی می کند و این وظیفه گوگل است که تصمیم بگیرد کدام وب سایت ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

گوگل Chrome آدرس IP شما را با این ویژگی آزمایشی پوشانده است

از لحاظ عملکردی، IP Protect تنها یک سرویس پروکسی است که در مرورگر کروم تعبیه شده است. هنگامی که از وب سایتی بازدید می کنید که گوگل آن را برای ردیابی بین سایتی پرچم‌گذاری کرده است، آدرس IP شما با یک سرور پروکسی Google جایگزین می شود. Chrome یک سرور پراکسی را انتخاب می‌کند که نزدیک به موقعیت مکانی فیزیکی شما باشد تا از ویژگی‌های اصلی موقعیت جغرافیایی در برخی وب‌سایت‌ها محافظت کند.

این حفاظت ها عمداً اساسی هستند. با این حال، IP Protect هنوز در “فاز 0” است و با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. در وضعیت فعلی، این ویژگی باید به صورت دستی فعال شود و بر تعداد کمی از وب سایت ها تأثیر می گذارد. این سرویس همچنین محدود به سرورهای پروکسی متعلق به گوگل است. اما گوگل ممکن بوده در برخی مواقع محافظت IP را برای همه کاربران فعال کند و این شرکت ممکن است از یک سیستم دو هاپ استفاده کند که آدرس های پروکسی گوگل را از طریق CDN های شخص ثالث فیلتر می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا