تکنولوژیشبکه های اجتماعی

حذف iMessage و FaceTime توسط آیفون در انگلستان !

قانون ایمنی جدید انگلستان ممکن است باعث شود که اپل iMessage و FaceTime را از آیفون‌ها حذف کند.

دولت انگلستان قصد دارد “قانون ایمنی آنلاین” را معرفی کند، که تنظیماتی را برای خدمات پیام رسان ها اعمال می‌کند و این شامل پیام رسان های اپل نیز می‌شود.

این قانون قصد دارد محتوای پیام‌ها را برای مواد سوءاستفاده از کودکان (CSAM) و سایر محتواهای غیرقانونی مورد بررسی قرار دهد.

همچنین، این قانون می‌خواهد توانایی اسکن پیام‌های رمزگذاری شده نقطه به نقطه(end-to-end encryption) را برای تشخیص سوءاستفاده از کودکان و محتوای مخرب دیگر داشته باشد.

به همین دلیل، اگر این قانون تصویب شود، احتمالاً اپل iMessage و FaceTime را از آیفون‌ها در انگلستان حذف خواهد کرد!

حذف iMessage و FaceTime توسط آیفون در انگلستان !

اپل اعلام کرده است که چنین قوانینی تأثیراتی بر ویژگی‌های امنیتی کاربران خواهد داشت که به تعطیل شدن خدمات iMessage و FaceTime اپل در انگلستان منجر می‌شود. به جز اپل، شرکت‌های بزرگی مانند WhatsApp و Signal نیز این با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که ممکن است ارئه خدمات خود در کشور انگلستان را محدود نمایند.

کمپانی اپل اعلام نموده است که اصلاحاتی را به ویژگی‌ها و خدمات خود اعمال نخواهد کرد، مگر برای کشور انگلستان.

قانون جدید “قانون امنیت آنلاین” تهدید جدی و مستقیمی برای امنیت داده‌ها و حریم خصوصی اطلاعات مردم خارج از انگلستان خواهد بود.

اپل از دولت درخواست کرده است تا اصلاحاتی به قانون اعمال کند تا از رمزگذاری نقطه به نقطه قوی حمایت شود که به نفع همه می‌باشد.

در مقابل، دولت انگلستان اعلام کرده است که رمزگذاری نقطه به نقطه باعث می‌شود نهادها و شرکت‌ها قادر نباشند هیچ پرونده سوءاستفاده از کودکان را شناسایی کنند.

دولت پیش‌تر اشاره کرده بود که شرکت‌های تکنولوژیکی وظیفه اخلاقی دارند اطمینان حاصل کنند که خود و نیروهای اجرایی از سوءاستفاده از کودکان در این پلتفرم‌ها آگاه شوند.

قانون ایمنی آنلاین در حال حاضر در دوره مشاوره 8 هفته‌ای است. اپل و شرکت‌های دیگر امیدوار هستند که دولت به دلیل انتقادات قانون را بازنگری کند.

دلیل مخالفت این شرکت‌ها، ماده‌ای در این قانون است که امکان دارد از مسئولان ارتباطات بخواهد تا شرکت‌های فناوری برنامه‌های کاربردی برای اسکن محتوای سوءاستفاده از کودکان در برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری شده و خدمات دیگر نصب کنند.

رئیس واتساپ، ویل کاتکارت، در مارس ماه گذشته اعلام کرده بود که شرکت‌ خود را در انگلستان مسدود خواهد کرد تا حریم خصوصی آسیب نبیند!

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا