تکنولوژی

ناسا به دنبال افرادی برای ماموریت شبیه سازی شده سفر مریخ است

ناسا اعلام کرد که به دنبال افرادی جهت شرکت در ماموریتی برای اقامت یک ساله در شبیه سازی سفر به مریخ است. هدف از این ماموریت که CHAPEA نام دارد، ایجاد شرایطی بوده که تا حد امکان نزدیک به شرایط سطح مریخ باشد.

دومین ماموریت از سه ماموریت برنامه‌ریزی شده CHAPEA در بهار 2025 آغاز خواهد شد. آخرین مهلت درخواست تا 2 آوریل است. چهار نفر از خدمه در فضایی که به طور ویژه روی چاپگر سه بعدی چاپ شده، زندگی و کار خواهند کرد. این زیستگاه تقریباً 160 متر مربع بوده که Mars Dune Alpha نام دارد و در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون واقع شد.

این مرکز چالش‌هایی را که خدمه در طول ماموریت‌های واقعی به مریخ با آن مواجه می‌شوند، شبیه‌سازی می‌کند، از جمله محدودیت‌های منابع، خرابی تجهیزات، تاخیرهای ارتباطی و سایر عوامل استرس‌زا. وظایف خدمه شامل شبیه سازی راهپیمایی فضایی، استفاده از ربات ها برای انجام وظایف و دستکاری های مختلف در سطح مریخ، نگهداری تجهیزات و رشد محصولات زراعی خواهد بود.

ناسا به دنبال افرادی برای ماموریت شبیه سازی شده سفر مریخ است

انتخاب شرکت کنندگان مطابق با معیارهای ناسا برای افراد فضانورد انجام خواهد شد. مدرک کارشناسی ارشد در رشته های STEM مانند مهندسی، ریاضیات یا زیست شناسی و حداقل دو سال تجربه کاری در این زمینه مورد نیاز است. متقاضیانی که حداقل 1000 ساعت خلبانی هواپیما یا دو سال دوره دکتری در رشته های مهندسی یا ریاضی داشته باشند و همچنین متقاضیان دارای مدرک پزشکی یا تجربه خلبانی آزمایشی نیز در نظر گرفته می شوند. متقاضیان دارای مدرک لیسانس در رشته STEM و حداقل چهار سال تجربه حرفه ای یا آموزش افسران نظامی نیز واجد شرایط درخواست هستند.

جزییات حق الزحمه شرکت در ماموریت طی مراحل گزینش داوطلبان مشخص خواهد شد. باید دید چند نفر به درخواست ناسا پاسخ خواهند داد و می توان انتظار قبولی افراد بیشتری داشت یا خیر. ناسا در تلاش بوده ماموریت سکونت در مریخ را ممکن سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا