تکنولوژی

قابلیت Notification Cooldown اندروید 15 کاربردی است

شرکت گوگل پیشتر نسخه پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 15 را منتشر کرد. نسخه ای که تنها برای توسعه دهندگان بوده و شامل افراد دیگری نمی‌شود. اکنون اطلاعاتی درباره برخی ویژگی های نسخه بعدی اندروید به بیرون درز کرد.

در حالی که اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15 کمتر بر روی اصلاحات بصری تمرکز داشته، یک ویژگی عملی به نام « Notification Cooldown» را معرفی می‌کند. این ویژگی مانع از مزاحمت نوتیفیکیشن ناشی از پیام‌های پی در پی خواهد شد. این مفهوم ساده بوده، اگر گوشی شما چندین اعلان از یک برنامه در یک بازه زمانی کوتاه دریافت کند، Notification Cooldown به تدریج میزان صدا و شدت لرزش این اعلان‌های بعدی را کاهش می‌دهد.

این امر باعث کاهش حواس پرتی بی پایان ناشی از مخاطبین پرحرف یا رشته های گروهی فعال می شود. اگر برنامه‌هایی دارید که هر اعلان در آن‌ها بسیار مهم است، Google به این گزینه اجازه می‌دهد تا Notification Cooldown را منحصراً برای مکالمات اعمال کند همچنین لازم به ذکر است، این “Cooldown ” دائمی نیست. پس از یک مکث کوتاه در مکالمه، اعلان‌ها به حالت استاندارد باز می‌گردند.

قابلیت Notification Cooldown اندروید 15 کاربردی است

اگر به همه هشدارها با حداکثر صدا نیاز دارید، این ویژگی را می توان به راحتی غیرفعال کرد. Google این ویژگی را به طور خودکار در پیش‌نمایش توسعه‌دهنده فعال کرده، اما اگر از آن استفاده می‌کنید، در اینجا نحوه سفارشی‌سازی آن آمده است:

  • برنامه «Settings» دستگاهتان را باز کنید.
  • روی “Notifications” ضربه بزنید.
  • به پایین بروید و “Notification Cooldown” را انتخاب کنید.
  • گزینه های شما:
  • برای بی‌صدا شدن کامل، «Apply cooldown to all notifications».
  • برای هدف قرار دادن چت، «Apply cooldown to conversations».
  • برای خاموش کردن کامل این ویژگی، «Don’t use notification cooldown».

باید منتظر ماند تا شرکت گوگل نسخه نهایی اندروید 15 را منتشر کرده و ویژگی‌های جذاب را در اختیار مخاطب قرار دهد. این شرکت نسخه نهایی را تابستان منتشر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا