تکنولوژی

واتساپ وب به دنبال امنیت بیشتر کاربر

واتساپ در حال کار بر روی افزودن یک ویژگی امنیتی جدید به کلاینت وب خود بوده که بر بهبود حریم خصوصی چت‌های قفل شده تمرکز می‌کند. این ویژگی آینده که به عنوان ویژگی کد مخفی شناخته شده بوده، برای ایمن‌سازی مکالمات با نیاز به کد برای دسترسی به چت‌های قفل شده طراحی شد.

این گزارش پس از معرفی اخیر Chat Lock در وب بتا انجام می‌شود، قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد تا چت‌های خاص را قفل کنند و اقدامات حریم خصوصی و امنیتی را به پلتفرم وب گسترش دهند. ویژگی کد مخفی برای واتساپ وب در دست توسعه و انتظار می‌رود در به‌روزرسانی آینده منتشر شود.

بر اساس اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط WABetaInfo، کاربران برای دسترسی به چت‌های قفل شده خود باید یک کد مخفی وارد کنند. هدف این حرکت اطمینان از محرمانه ماندن مکالمات حساس و محافظت از یک لایه امنیتی اضافی، یک پین است. معرفی یک کد مخفی مزایای قابل توجهی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر رقم می‌زند.

واتساپ وب به دنبال امنیت بیشتر کاربر

این یک لایه حفاظتی اضافی در برابر دسترسی غیرمجاز به مکالمات حساس، به ویژه در محیط‌های محاسباتی مشترک یا عمومی مانند کافه‌های سایبری، فراهم می‌کند. این ویژگی تضمین می‌کند که حتی اگر کاربران فراموش کنند از سیستم خارج شوند، ارتباطات خصوصی بدون کد مخفی غیرقابل دسترسی باقی می‌ماند. همچنین برای افرادی که دستگاه‌های دسکتاپ خود را به اشتراک می‌گذارند یا در محیط‌هایی کار می‌کنند که چندین کاربر به یک رایانه واحد دسترسی دارند، مفید است.

در نهایت، واتساپ قصد دارد این ویژگی را در همه دستگاه‌ها به منظور افزایش امنیت در هر کجا که واتساپ در دسترس است، عرضه کند. جزئیات مربوط به انتشار این ویژگی جدید در به‌روزرسانی‌های بعدی به اشتراک گذاشته خواهد شد. طبق گزارش‌های قبلی، واتس‌اپ همچنین در حال کار بر روی یک رابط کاربری اصلاح‌شده برای مشتری وب خود است که هدف آن ارائه تجربه‌ای مدرن و از نظر بصری جذاب برای کاربران است. این به‌روزرسانی شامل تقویت تم تیره با یک طرح رنگی انتخاب‌شده و افزودن برگه‌ها برای ناوبری بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا