تکنولوژی

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 5 راه اگزینوس را طی می کند

سیستم روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 با دستگاه‌هایی مانند وان پلاس 12 و سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا که آخرین چیپ کوالکام را در دل خود دارند، شروع خوبی دارد.

با توجه به اینکه توسعه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً در مراحل پایانی خود قرار دارد، زمان آن فراتر است. اطلاعات جدید حاکی از آن بوده که سال 2025 و پس از آن دوره جالبی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی رده بالا خواهد بود، زیرا کوالکام به دنبال شرکای تولیدی خارج از TSMC برای تراشه پرچمدار بعدی خود است.

اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام، که در سال جاری انرژی بسیاری از محصولات را تامین می‌کند، توسط TSMC تولید می‌شود. Samsung Foundry، بازوی ساخت تراشه سامسونگ، برای تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 در نظر گرفته شده بود، اما به نظر می‌رسد که TSMC تمام سفارشات آن را دریافت خواهد کرد.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 5 راه اگزینوس را طی می کند

با این حال، در سال 2025، کوالکام ممکن است به دنبال گسترش سفارشات تولید خود در چندین کارخانه ریخته‌گری باشد و سامسونگ را دوباره وارد میدان کند. یک استراتژی چند فاب به کوالکام کمک می‌کند تا تمام تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد قرار ندهد و به زنجیره تامین و پیشرفت‌های یک نهاد واحد تکیه نکند. این راهی برای کاهش اختلالات است.

این اطلاعات از پورتال ET News کره می‌آید، که بیان می‌کند که Samsung Foundry توسط Qualcomm برای مشارکت در توسعه پردازنده‌های 2 نانومتری، در کنار TSMC، که انتظار می‌رود تولیدکننده اصلی باشد، تماس گرفته است. گمان می‌رود تراشه‌ای که در دست تولید است، اسنپدراگون 8 نسل 5 باشد که انتظار می‌رود در اواخر سال 2025 تولید شود و در سال 2026 دستگاه‌های بیشتری را تامین کند. هنوز برای تعیین اینکه چه کسی چه سهمی از تراشه را تولید خواهد کرد، خیلی زود است. اما با انباشته شدن پیشرفت، کوالکام عملکرد و توان عملیاتی نیمه هادی را ارزیابی کرده و تصمیم می گیرد. مرحله نمونه سازی می تواند بیش از شش ماه طول بکشد تا تکمیل شود، بنابراین می توانیم تا پایان سال یک برنده داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا