تکنولوژیشبکه های اجتماعیهوش مصنوعی
موضوعات داغ

تست های نهایی یوتیوب جهت کوتاه کردن ویدیو ها توسط هوش مصنوعی

این آزمایش فقط برای تعداد محدودی از ویدیوها و کاربران در دسترس است ،یوتیوب امیدوار است با این روش به انتخاب کاربران جهت مشاهده ویدیوها کمک کند

گوگل در حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی برای تولید خودکار خلاصه‌های ویدیوهای یوتیوب است.

این آزمایش در تاریخ ۳۱ ژوئیه اعلام شده است. بر اساس صفحه پشتیبانی اعلامی، این خلاصه‌ها فقط در کنار تعداد محدودی از ویدیوهای انگلیسی و تنها برای تعداد محدودی از کاربران قابل مشاهده خواهند بود.

این خلاصه‌ها روی صفحات تماشا و جستجوی یوتیوب ظاهر خواهند شد و هدف از آن‌ها ارائه یک مرور کوتاه از محتوای ویدیو بدون جایگزینی کردن توضیحات موجود که توسط انسان نوشته شده‌اند است.

صفحه پشتیبانی می‌گوید: “ما در حال شروع آزمایش‌های خلاصه‌های خودکار هوش مصنوعی در یوتیوب هستیم تا شما بتوانید به راحتی خلاصه‌ای سریع از ویدیو بخوانید و تصمیم بگیرید که آیا مناسب شماست یا خیر.”

برای معمولاً شرکت در آزمایش‌های یوتیوب می‌توانید در سایت YouTube.com/new ثبت‌نام کنید، اگرچه برخی از آزمایش‌ها نیاز به اشتراک YouTube Premium دارند.

آزمایش یوتیوب یکی از روندی از ابتکارات هوش مصنوعی تولیدی است که در حال حاضر در گوگل اتفاق می‌افتد، زیرا این شرکت در تلاش است تا کاربردهای فناوری نوظهور را پیدا کند.

به عنوان مثال، در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه مه، این شرکت ویژگی جدیدی را برای فروشگاه پلی اعلام کرد که هدف آن استفاده از هوش مصنوعی تولیدی برای خلاصه‌سازی نظرات کاربران برنامه‌ها بود.

اما البته این تنها قسمتی از تلاش‌های هوش مصنوعی گوگل است که شامل تجربه تولیدی جدید جستجو و ابزارهای هوش مصنوعی Duet برای برنامه‌های محصولیت اداری آن است.

صفحه پشتیبانی می‌گوید: “آزمایش‌های یوتیوب” از میان مجموعه‌ای از طرح‌های هوش مصنوعی تولیدی است که در حال حاضر در گوگل در حال انجام است، زیرا این شرکت در حال رقابت برای پیدا کردن کاربردهای فناوری نوظهور است.

از جمله، در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه مه، این شرکت ویژگی جدیدی را برای فروشگاه پلی اعلام کرد که هدف آن استفاده از هوش مصنوعی تولیدی برای خلاصه‌سازی نظرات کاربران برنامه‌ها بود.

اما البته این تنها قسمتی از تلاش‌های هوش مصنوعی گوگل است که شامل تجربه تولیدی جدید جستجو و ابزارهای هوش مصنوعی Duet برای برنامه‌های محصولیت اداری آن است.

شرکت‌های دیگر نیز تلاش‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در خلاصه‌سازی محتوای آنلاین داشته‌اند. به عنوان مثال، شرکت Artifact اخیراً یک ویژگی خلاصه‌سازی برای مقالات خبری معرفی کرده است.

اگر این خلاصه‌های هوش مصنوعی به صورت گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرند، جالب خواهد بود که ببینیم آیا خلاصه‌های هوش مصنوعی تأثیری بر ساختار ویدیوهای سازندگان یوتیوب خواهند داشت.

هر تغییر سیاستی و ویژگی جدیدی که توسط این پلتفرم ویدیویی معرفی می‌شود، می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای روی اکوسیستم محتوایی آن داشته باشد، زیرا سازندگان تلاش می‌کنند تا الگوریتم توصیه‌گر این پلتفرم، که همه چیز را می‌بیند اما به طور مبهمی عمل می‌کند، را راضی کنند. نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد وقتی که سازندگان مجبور به ساخت ویدیوها برای درک همزمان انسان‌ها و هوش مصنوعی گوگل باشند؟

 

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا