تکنولوژی

ویندوز 11 با ویژگی های جدید هوش مصنوعی آپدیت شد

ویندوز 12 هنوز زمان زیادی باقی مانده تا معرفی و منتشر شود، زیرا مایکروسافت همچنان به ویندوز 11 با آپدیت ویژگی‌ها را گسترش می‌دهد. مایکروسافت آنچه را که به‌روزرسانی اختیاری «Moment 5» نامیده می‌شود، با بهبودهایی در Copilot، Generative Erase در برنامه Photos، حذف سایلنت در Clipchamp، بهبود بسته شدن پنجره و موارد دیگر اعلام کرده است.

Copilot در ویندوز پیشتر از پلاگین‌ها برای دسترسی به اطلاعات برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. طی هفته‌ها، مایکروسافت پلاگین‌های جدیدی را برای Shopify، Klarna و Kayak اضافه می‌کند. در اواخر ماه مارس، Copilot در ویندوز همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا تنظیمات بیشتری را در رایانه شخصی خود تنظیم کنید و به ابزارها و اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید.

برنامه Photos در ویندوز 11 یک ویژگی جدید پاک‌سازی ژنراتور مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت می‌کند که اکنون می‌تواند اشیاء ناخواسته را از عکس‌های شما حذف کند.

حذف سایلنت در Clipchamp

Clipchamp، یک ابزار ویرایش ویدیو در ویندوز، در حال دریافت یک ابزار جدید حذف سایلنت مبتنی بر هوش مصنوعی برای حذف شکاف‌های مکالمات موجود در آهنگ‌های صوتی است. این به عنوان پیش نمایش از امروز در دسترس است.

Voice Access از دستورات صوتی سفارشی و تنظیمات چند مانیتور پشتیبانی می‌کند

به عنوان یک ویژگی دسترسی، می‌توانید رایانه ویندوز 11 خود را با دسترسی صوتی کنترل کنید. با این به‌روزرسانی، Voice Access از دستورات صوتی سفارشی پشتیبانی می‌کند. می‌توانید دستورات صوتی خاصی را به وظایف مختلف اختصاص دهید، مانند چسباندن تست‌ها، راه‌اندازی یک برنامه، و فشار دادن یک کلید ترکیبی.

دسترسی صوتی همچنین از تنظیمات چند مانیتور پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید به سرعت روی صفحه‌ها حرکت کنید.

ویندوز 11 با ویژگی های جدید هوش مصنوعی آپدیت شد

سایر تغییرات قابل توجه

علاوه بر موارد فوق، مایکروسافت چندین بخش دیگر از تجربه ویندوز 11 را نیز بهبود می بخشد:

  • پیشنهادات Snap هوشمند: ویندوز اکنون می‌تواند برنامه‌های شما را بر اساس سابقه استفاده شما به‌همراه داشته باشد. اگر اغلب از دو برنامه در کنار هم استفاده می کنید، ویندوز 11 ترکیبی از برنامه ها را در آن پیکربندی پیشنهاد می کند.
  • ویجت ها: ویندوز به شما امکان می دهد فید اخبار را مخفی کنید و ویجت ها را همانطور که می خواهید سازماندهی کنید.
  • Windows Ink: اکنون می‌توانید مستقیماً روی فیلدهای متنی با قلم بنویسید، دقیقاً مانند iPadOS.
  • اشتراک‌گذاری محتوا با برنامه‌های شخص ثالث بیشتر: ویندوز 11 از این پس امکان اشتراک‌گذاری فایل با برنامه‌های اضافی مانند WhatsApp، Snapchat و Instagram را با پشتیبانی از Facebook Messenger به زودی فراهم می‌کند.

این ویژگی‌های جدید از طریق ترکیبی از آپدیت برنامه‌ها و به‌روزرسانی سیستم به ویندوز 11 می‌آیند. عرضه پیشتر آغاز شده است، اما دسترسی به همه کاربران ممکن است مدتی طول بکشد. مایکروسافت این ویژگی‌ها را از طریق انتشار آپدیت غیرامنیتی اختیاری در پایان ماه برای دستگاه‌های واجد شرایط دارای ویندوز 11 نسخه 22H2 یا 23H2 در دسترس قرار خواهد داد. بیشتر این ویژگی‌ها باید تا انتشار به‌روزرسانی امنیتی آوریل 2024 به طور گسترده در دسترس باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا