تکنولوژی

توقف پشتیبانی زیرسیستم ویندوز برای اندروید در سال 2025

مایکروسافت به تازگی اسناد توسعه دهنده خود برای زیرسیستم ویندوز در اندروید را به‌روز کرده است تا نشان دهد که این ویژگی به‌زودی از ویندوز 11 حذف خواهد شد. این شرکت می‌گوید که از 5 مارس 2025 این ویژگی دیگر پشتیبانی نخواهد شد.

مشخص نیست چه عاملی در این تصمیم نقش داشته است، اما آمازون نیز اسناد مشابهی را در این مورد منتشر کرده است. آمازون اعلام کرد که با مایکروسافت کار می‌کند و به توسعه دهندگان و کسانی که تحت تأثیر این تغییر قرار گرفته‌اند کمک خواهد کرد. همچنین به این معنی است که پس از 5 مارس 2024 هیچ برنامه جدیدی ارسال نخواهد شد و در 6 مارس 2025، فروشگاه App Amazon دیگر از فروشگاه مایکروسافت ظاهر نخواهد شد.

کسانی که از این ویژگی استفاده می‌کنند می‌توانند از هم اکنون تا 6 مارس 2024 از برنامه‌های قبلی فروشگاه App Amazon استفاده کنند و ممکن است همچنان به‌روزرسانی برنامه‌ها را دریافت کنند. زیرسیستم ویندوز برای اندروید اولین بار در سال 2021 راه‌اندازی شد و تغییر امروز می‌تواند به این معنی باشد که شرکت شاهد استفاده گسترده از این ویژگی نیست. راه‌های دیگری برای اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 همچنان وجود دارد، بنابراین ضرر کامل نیست.

توقف پشتیبانی زیرسیستم ویندوز برای اندروید در سال 2025

سیستم عامل ویندوز مجموعه‌ای از خانواده‌های سیستم عامل گرافیکی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته و به بازار عرضه شده‌اند. این سیستم عامل از سال ۱۹۸۵ تاکنون در حال انتشار بوده و نسخه‌های مختلفی از آن ارائه شده است. انتخاب نسخه مناسب ویندوز به نیازها و کاربری شما بستگی دارد. اگر به دنبال جدیدترین ویژگی‌ها و امکانات هستید، ویندوز 11 بهترین گزینه است. اگر به دنبال یک سیستم عامل پایدار و قابل اعتماد هستید، ویندوز 10 گزینه مناسبی است. ویندوز 8 و 7 نیز برای کارهای روزمره و اداری مناسب هستند.

در اخباری مرتبط ویندوز 12 قرار نیست تا سال 2025 از راه برسد و اخبار پیرامون انتشار آن سال 2024 شایعه بوده است. بنابراین باید منتظر اطلاعاتی از نسخه بعدی ویندوز بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا