تکنولوژی

SpaceX آزمایش اینترنت ماهواره ای موبایل را روی آیفون و اندروید تست کرد

اسپیس ایکس قصد دارد تا اواخر سال جاری سرویس تلفن ماهواره‌ای مستقیم به تلفن همراه خود را راه‌اندازی کند. این سرویس توسط ناوگان ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس تامین می‌شود و در حال حاضر تحت آزمایش است. به گفته این شرکت، به نظر می‌رسد همه چیز به خوبی یا حتی بهتر از حد انتظار کار می‌کند.

SpaceX برای اولین بار توسط PCMag شناسایی شد و نامه‌ای به FCC ارسال کرد تا آزمایش‌های اولیه سرویس ماهواره‌ای خود را گزارش کند. در این نامه، این شرکت به خود می‌بالد که Direct to Cell “به اهداف آزمایشی رسیده یا از آنها فراتر رفته است.”

اسپیس‌ایکس می‌گوید برای این آزمایش‌ها از «مدل‌های متعددی از دستگاه‌های سامسونگ، اپل و گوگل اصلاح‌نشده با استفاده از طیف PCS G Block» استفاده کرده است. طبق گزارش‌ها، آزمایش‌ها در ارسال و دریافت پیام‌های متنی از SMS سنتی، X (توئیتر سابق) و واتس‌اپ با موفقیت انجام شد.

SpaceX آزمایش اینترنت ماهواره ای موبایل را روی آیفون و اندروید تست کرد

به نظر می‌رسد این سرویس از نظر مکان قرارگیری دستگاه‌ها نیز مشکلی نداشته است. این شرکت ادعا می‌کند که Direct to Cell در “مناطق شهری و روستایی، داخل و خارج از خانه، و در آسمان صاف و زیر پوشش درختان” کار می‌کند. در این نامه آمده است که این آزمایشات در ردموند، WA برگزار شد. علاوه بر این، اسپیس ایکس می‌گوید این دستگاه‌ها می‌توانند بدون «تداخل مضر دستگاه‌های باند مجاور» با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اسپیس ایکس با T-Mobile همکاری کرده تا این سرویس را به مشتریان T-Mobile برساند. هنگامی که در نهایت راه‌اندازی شد، پوشش اولیه شامل قاره ایالات متحده، هاوایی، بخش هایی از آلاسکا، پورتوریکو و آب های سرزمینی ایالات متحده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این سرویس برای اپراتورهای سراسر جهان از جمله Rogers (کانادا)، Optus (استرالیا)، One NZ (نیوزیلند)، Salt (سوئیس) و KDDI (ژاپن) ارائه شود.

حال باید منتظر عمومی شدن این فناوری هستیم تا بیشتر افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا