تکنولوژی

موشک اسپیس وان ژاپن در آسمان منفجر شد

یک شرکت نوپا به نام Space One یک موشک را زودتر پرتاب کرد به این امید که اولین نهاد خصوصی در ژاپن باشد که یک ماهواره را در مدار قرار می‌دهد. متأسفانه، تلاش آن تنها چند ثانیه پس از بلند شدن در ساعت 11 صبح به وقت محلی، با انفجاری آتشین به پایان رسید.

موشک کایروس به طول 60 فوت از بندر فضایی این شرکت در واکایاما، استانی در جنوب اوزاکا در منطقه کانسای ژاپن پرتاب شد. مامورو اندو، مدیر اسپیس وان، در کنفرانسی به خبرنگاران گفت که سیستم خودکار این موشک پنج ثانیه پس از بلند شدن یک ناهنجاری را شناسایی کرده و عملکرد خود تخریبی آن را فعال کرد.

این شرکت هنوز متوجه نشده است که این ناهنجاری چیست و این حادثه را برای پاسخ بررسی خواهد کرد. کایروس محموله‌ای را برای مرکز اطلاعات ماهواره‌ای کابینه حمل می‌کرد که اطلاعات تصویری را برای دولت ژاپن جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. این ماهواره قرار بود جایگزینی برای ماهواره ژاپنی موجود باشد که بر تأسیسات نظامی در داخل و پرتاب موشک از کره شمالی نظارت می‌کند.

موشک اسپیس وان ژاپن در آسمان منفجر شد

ماساکازو تویودا، رئیس شرکت، در طول کنفرانس گفت که Space One “آماده پذیرش چالش بعدی است.” او همچنین تاکید کرد که پرتاب‌های ناموفق در سفرهای فضایی چقدر رایج هستند. اسپیس وان، با حمایت کانن و سازنده هوافضا IHI، در نهایت امیدوار است که خدمات پرتاب ماهواره را با استفاده از راکت‌های کوچک ارائه دهد، که به گفته وی «انعطاف‌پذیری برنامه‌ریزی بیشتری نسبت به موشک‌های بزرگ ارائه می‌دهد». همچنین هدف آن ارائه “کوتاه‌ترین زمان پیشروی جهان از قرارداد قراردادی تا پرتاب و همچنین پرتکرارترین برنامه پرتاب در جهان” و در عین حال به حداقل رساندن هزینه‌های قرار دادن ماهواره‌ها در مدار است. از آنجایی که این شرکت باید بتواند یک راه‌اندازی موفقیت آمیز را قبل از ورود مشتریان به درهای آن انجام دهد، به احتمال زیاد تلاش بعدی خود را در آینده نزدیک اعلام خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا