تکنولوژی

کنسول پلی استیشن 5 پرو پاییز معرفی می شود

Insider Gaming تایید کرده است که کنسول میان نسلی جدید سونی پلی استیشن 5 پرو با اسم رمز Trinity در تعطیلات 2024 معرفی و عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود کنسول آینده FPS بهبودیافته و ثابتی با وضوح 4K، یک حالت عملکرد جدید برای وضوح 8K، ردیابی پرتوی تسریع‌شده و معماری یادگیری ماشین سفارشی ارائه دهد.

شایعه شده است که PS5 Pro دارای یک پردازنده گرافیکی 33.5 ترافلاپس است و از PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling (PSSR) پشتیبانی می‌کند. کیت‌های توسعه از سپتامبر 2023 در دسترس استودیوهای شخص اول و از ژانویه 2024 برای استودیوهای شخص ثالث قرار گرفته است. انتظار می‌رود کیت‌های آزمایشی، مشابه محصول نهایی، در بهار 2024 در دسترس باشند.

در حالی که PS5 Pro نسبت به پلی استیشن 5 استاندارد پیشرفت‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهد، ممکن است با قیمت بالاتری عرضه شود که احتمالاً از 599 دلار شروع می‌شود. تصمیم سونی برای عرضه کنسول ارتقا یافته ممکن است به تقاضای بازار بستگی داشته باشد، اما این شرکت همچنان متعهد به ارائه یک تجربه بازی برتر است.

کنسول پلی استیشن 5 پرو پاییز معرفی می شود

پیش از این، شایعه شده بود که سونی ممکن است PS5 را در حدود مارس 2025، در حوالی عرضه GTA V به بازار بیاورد. از لحاظ تاریخی، سونی از الگوی انتشار نسخه Pro از کنسول‌های خود تقریباً سه سال پس از عرضه اولیه آنها پیروی کرده است. این مورد در مورد پلی استیشن 4 پرو بود که در سال 2016، سه سال پس از عرضه PS4 اصلی در سال 2013 وارد بازار شد. تحلیلگران اکنون مشابهت‌هایی  را ترسیم می‌کنند و پیش بینی کرده که PS5 Pro در نیمه دوم سال 2024 عرضه شود.

نه فقط این، پس از شایعات در مورد پلی استیشن 5 پرو، مایکروسافت کلاه خود را به روی رینگ انداخت و نسل بعدی ایکس باکس را با “بزرگترین جهش فنی” که تا به حال دیده شده به رخ کشیدند. با “بزرگ‌ترین جهش فنی” و امکانات سخت افزاری منحصربفرد در افق، ایکس باکس یک رقیب جدی در سال‌های آینده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا