تکنولوژی

اپل واچ سری 10 با قابلیت سنجش فشار خون همراه است

اپل در سپتامبر سال گذشته از ساعت اپل واچ سری 9 جدید در کنار واچ اولترا 2 رونمایی کرد. مانند نسل‌های قبلی، مجموعه جدید گجت‌های پوشیدنی با نظارت بر ضربان قلب، اکسیژن خون، الگوی خواب، حرکات، دما و موارد دیگر، اطلاعات سلامتی ارزشمندی را مستقیماً روی مچ دست کاربران ارائه می‌دهند.

گفته می‌شود که اپل یک ویژگی جدید نظارت بر فشار خون را به اپل واچ سری 10 آینده ارائه می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان داده تا روند فشار خون را درک کنند. سامسونگ ویژگی مشابهی را در مدل‌های گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 5 ارائه کرده است.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در آخرین نسخه خبرنامه هفتگی خود Power On، اظهار داشت که ویژگی پایش فشار خون به اپل واچ سری 10 اضافه خواهد شد. وی بیان داشت:

 همه نشانه‌ها آشکار کردند که اپل واچ جدید به این ترتیب سنجش فشار خون را به دست می‌آورد. اما به نظر نمی‌رسد که این قابلیت به مدل‌های فعلی برسد. این به طور غیرمستقیم نشان می‌دهد که پایش فشار خون یک ویژگی سخت افزاری است و مدل‌های قدیمی اپل واچ نمی‌توانند از طریق به‌روزرسانی نرم افزار به آن دسترسی داشته باشند.

نظارت بر فشار خون از طریق Apple Watch به کاربران کمک می‌کند تا اتکای خود را به اندازه‌گیری فشار خون معمولی که در یک کلینیک انجام می‌شود کاهش دهند. ردیابی فشار خون از طریق اپل واچ به افراد کمک کرده تا تغییرات را ردیابی کنند و منجر به تشخیص زودهنگام فشار خون، بیماری قلبی یا سایر عوارض شود.

اپل واچ سری 10 با قابلیت سنجش فشار خون همراه است

اپل اولین شرکت فناوری نیست که پشتیبانی از اندازه‌گیری فشار خون را به ساعت‌های هوشمند اضافه می‌کند. سامسونگ در حال حاضر قابلیت‌های ECG (الکتروکاردیوگرافی) و نظارت بر BP را برای سری‌های Galaxy Watch 4، Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 6 ارائه می‌کند.

از طریق برنامه سامسونگ Health Monitor می‌توان به ویژگی‌های ردیابی سلامت دسترسی داشت. هواوی همچنین یک حسگر فشار خون خودکار مشابه را در Watch D خود ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا