تکنولوژیهوش مصنوعی

انویدیا از پروژه GR00T برای تقویت ربات‌ های انسان‌ نما رونمایی کرد

انویدیا روز دوشنبه یک پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری برای ساخت ربات های شبیه انسان را معرفی کرد که شامل ویژگی های هوش مصنوعی مولد است .

این شرکت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود گفت که پلتفرم جدید شامل یک سیستم کامپیوتری است که ربات و هوش مصنوعی را به همراه یک بسته نرم افزاری شامل genAI و ابزارهای دیگر به منظور ساخت ربات هایی شبیه انسان تشکیل می دهد.

افزودن genAI به ربات‌های انسان‌نما این امکان را می‌دهد که بر اساس ورودی‌هایی با ترکیبی از زبان، ویدیو، «نمایش‌های انسانی» و تجربیات گذشته اقداماتی انجام دهند. مولفه‌های genAI که Project GR00T نامیده می‌شود، به پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود برای روباتیک این شرکت اضافه خواهند شد.

Rev Lebaredian، معاون رئیس Omniverse و فناوری شبیه‌سازی در نشستی با خبرنگاران گفت: «این روبات‌های هوشمندتر، سریع‌تر و بهتر در صنایع سنگین جهان مستقر خواهند شد.» ما در حال کار با کل ربات و اکوسیستم شبیه‌سازی جهان برای تسریع توسعه و پذیرش هستیم.»

رایانه قدرتمند پشت نرم افزار genAI «جتسون ثور» نام دارد و بر پایه یکی از تراشه های هوش مصنوعی این شرکت و سایر سخت افزارها ساخته شده است. به گفته این شرکت، این رایانه به یک ربات اسب بخار محاسباتی کافی برای انجام کارهای پیچیده و تعامل با افراد و ماشین ها می دهد.

مجموعه ابزارهای نرم‌افزاری پلتفرم «ایزاک» نامیده می‌شود و ویژگی‌های جدید GR00T genAI برای «هر گونه تجسم روبات در هر محیطی» طراحی شده‌اند. این ابزارها شامل توانایی آموزش نرم افزار برای تصمیم گیری بهتر در طول زمان است، فرآیندی که به عنوان یادگیری تقویتی شناخته می شود.

انویدیا همچنین گفت که مدل های رباتیک از پیش آموزش دیده و نرم افزارهای دیگری را منتشر خواهد کرد که عملکرد بازوی رباتیک و قابلیت های سنجش چند دوربین را بهبود می بخشد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا