تکنولوژی

گوگل ثبت اختراعی برای لوگو G محصولاتش به ثبت رساند

گوشی‌های پیکسل گوگل مدت‌هاست که با نشان نمادین «G» که پشت آن‌ها را تزئین می‌کند، متمایز شده‌اند. جالب اینجاست که علی‌رغم حضور این لوگو از زمان عرضه اولین پیکسل در سال 2016، گوگل اخیراً یک درخواست علامت تجاری برای آن در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت کرده است.

این قطعاً جالب است که چرا گوگل تا به حال برای ثبت اختراع چنین لوگوی مهمی صبر کرده است این حرکت باعث ایجاد بحث هایی شده است. برخی آن را تلاشی استراتژیک برای تثبیت بیشتر هویت برند پیکسل در بازار شلوغ گوشی های هوشمند می‌دانند. لوگوی «G» بدون شک به علامت مشخصه تلفن‌های پیکسل تبدیل شده است، شبیه به لوگوی اپل در آیفون یا آرم سامسونگ در تلفن‌های گلکسی. قرارگیری ثابت آن، ابتدا در پایین و سپس حرکت به سمت مرکز با سری پیکسل 6 در سال 2021، نشانه خوبی برای شناخت برند این شرکت است.

با این حال، دیگران زمان‌بندی را زیر سوال می‌برند. علامت تجاری لوگویی که قبلاً برای سالها استفاده شده ممکن است یک فکر بعدی به نظر برسد. برخی حدس می‌زنند که این می‌تواند یک اقدام دفاعی در برابر تقلیدکنندگان بالقوه لوگو یا راهی برای اهرم شناسایی برند برای محصولات آینده پیکسل فراتر از تلفن‌های هوشمند، مثلاً تبلت‌ها باشد.

گوگل ثبت اختراعی برای لوگو G محصولاتش به ثبت رساند

خود برنامه علامت تجاری سرنخ‌هایی را ارائه می‌دهد. طرحی از لوگوی “G” که در مرکز عقب گوشی قرار دارد را به تفصیل شرح می‌دهد و ثبت نام را فقط برای دسته تلفن همراه مشخص می‌کند که شامل گوشی، تلفن‌های همراه و برخی دیگر می‌شود. شایان ذکر است که تبلت‌های پیکسل نیز دارای همان لوگوی G هستند، اما این برنامه علامت تجاری تبلت‌ها را پوشش نمی‌دهد. این می‌تواند نشان دهد که گوگل ممکن است برنامه‌های علامت تجاری جداگانه‌ای برای خط تبلت خود داشته باشد، یا ممکن بوده فعلاً گوشی‌های هوشمند را در اولویت قرار دهد.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا