تکنولوژی

اپل برنامه صفحه نمایش MicroLED اپل واچ نسل بعدی را کنسل کرد

طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، ظاهرا اپل تلاش‌های توسعه داخلی خود را که بر روی نمایشگرهای microLED برای ساعت‌های هوشمند متمرکز شده بود، متوقف کرده است.

گفته می‌شود که اپل میلیاردها دلار برای توسعه این فناوری سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد ابتدا از آن در مدل‌های Apple Watch Ultra استفاده کند. با این حال، گزارش اخیر Gurman نشان می‌دهد که microLED برای اپل بسیار پرهزینه و پیچیده است.

تصمیم برای لغو این پروژه منجر به سازماندهی مجدد تیم های مهندسی صفحه نمایش اپل و اخراج کارکنان در ایالات متحده و آسیا شده است. در حالی که برخی از کارمندان ممکن است نقش‌های جایگزینی را در شرکت پیدا کنند، برخی دیگر با بسته‌های پایان کار ارائه می‌شوند.

اخبار لغو اولین بار در اوایل ماه جاری منتشر شد، زمانی که تامین کننده ams OSRAM نشان داد که یک پروژه بزرگ microLED متوقف شده است. غوغاهای بعدی صنعت حاکی از رکود در تلاش‌های توسعه microLED اپل بود.

MicroLED یک فناوری نمایشگر پیشرفته است که از LED های میکروسکوپی برای هر پیکسل استفاده می‌کند. در نتیجه، مزایای متعددی نسبت به LED و OLED‌های سنتی دارد که از آن جمله می‌توان به بهبود بهره‌وری انرژی، کنتراست، رندر رنگ و زمان پاسخ اشاره کرد.

اپل برنامه صفحه نمایش MicroLED اپل واچ نسل بعدی را کنسل کرد

نکته مهم این است که خطر سوختگی مرتبط با نمایشگرهای OLED را نیز از بین می‌برد. همه این مزایا ممکن است اپل را به استفاده از نمایشگر MicroLED ترغیب کرده باشد، اما تصور می‌شود که لغو پروژه در درجه اول به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه است.

علی‌رغم شکست، اپل به احتمال زیاد به microLED علاقه‌مند خواهد بود. گورمن خاطرنشان می‌کند که این شرکت به ارزیابی تامین‌کنندگان خارجی بالقوه و فرآیندهای تولید جدید ادامه خواهد داد، اما مشخص نیست که چه زمانی microLED در محصولات آینده اپل ظاهر می‌شود یا خیر. در حال حاضر، می توانید انتظار داشته باشید دستگاه های اپل واچ حداقل یک یا دو سال به استفاده از نمایشگرهای OLED ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا