تکنولوژی

تسلا به زودی از یک روباتاکسی رونمایی خواهد کرد

8 آگوست 2024 – فقط چند ساعت پس از انتشار گزارشی از رویترز مبنی بر اینکه تسلا برنامه‌های خود را برای تولید یک خودروی برقی ارزان قیمت لغو کرده است، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، در 8 آگوست از یک رباتاکسی رونمایی کرد.

رویترز در گزارش خود همچنین گفته بود که ماسک دستور داده است تا روی یک رباتاکسی که بر اساس پلتفرم خودروهای کوچک این شرکت ساخته شده است، “همه تلاش” انجام شود.

تسلا سال‌هاست که وعده می‌دهد یک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه‌تر با قیمت حدود 25000 دلار را عرضه کند. ماسک اخیراً در ژانویه سال جاری گفته بود که خوشبین است این مدل در نیمه دوم سال 2025 به بازار عرضه شود.

tesla robotaxi

با این حال، در پاسخ به این گزارش، رئیس تسلا در توییتی نوشت: «رویترز (دوباره) دروغ می‌گوید».

او مشخص نکرد که کدام بخش از گزارش نادرست بوده است، اما با توجه به اینکه تأیید کرده است که تسلا در حال رونمایی از یک رباتاکسی است، به احتمال زیاد منظور او ادعای این خبرگزاری مبنی بر کنار گذاشتن برنامه‌های یک خودروی برقی ارزان‌تر توسط این شرکت بوده است.

در حال حاضر، ارزان‌ترین خودروی تسلا، مدل 3 است که قیمت آن از 39000 دلار شروع می‌شود.

جالب خواهد بود که ببینیم این شرکت چگونه قصد دارد یک رباتاکسی را با سیستم رانندگی خودکار مبتنی بر دوربین تنها عملیاتی کند، چرا که چند سال پیش، رادار و سایر حسگرهایی را که به طور گسترده توسط شرکت‌های رباتاکسی مانند Waymo در فناوری‌های کمک راننده خود استفاده می‌شد، حذف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا