تکنولوژی

نحوه نصب کدک های HEVC رایگان در ویندوز 10 (برای ویدیوی H.265)

ویندوز 10 از فایل های ویدیویی کدگذاری شده با کدگذاری ویدیویی با کارایی بالا (HEVC) که به عنوان ویدیوی H.265 نیز شناخته می شود، پشتیبانی می کند. با این حال، مایکروسافت برای کدک‌های رسمی خود هزینه دریافت می‌کند و آنها را در ویندوز 10 قرار نمی‌دهد .

HEVC چیست؟

کدگذاری ویدیویی با کارایی بالا، که بیشتر HEVC نامیده می شود، یک استاندارد تخصصی فشرده سازی ویدیو است. فایل های ویدئویی خام از دوربین های ویدئویی مدرن، از جمله دوربین های تلفن همراه، بسیار زیاد هستند. HEVC اجازه می دهد تا آن فایل های ویدئویی به اندازه های قابل مدیریت تری فشرده شوند تا بتوانند روی دستگاه های تلفن همراه یا دیسک های فیزیکی ذخیره شوند یا از طریق اینترنت منتقل شوند.

نحوه عملکرد ویدیوی HEVC در ویندوز 10

ویدیوی HEVC محبوب تر می شود . اکنون آیفون‌ها به‌طور پیش‌فرض ویدیوها را با HEVC ضبط می‌کنند و بلوری‌های 4K UHD نیز از HEVC استفاده می‌کنند.

این کدک ها به شما امکان می دهند آن فیلم ها را روی رایانه شخصی خود تماشا کنید، اما آنها فقط برای برنامه هایی مانند پخش کننده ویدیوی فیلم و تلویزیون مایکروسافت که در ویندوز 10 ارائه می شود و سایر برنامه های ویندوز که از کدک های داخلی ویندوز استفاده می کنند ضروری هستند.

به عنوان مثال ، پخش کننده ویدیوی شخص ثالث محبوب VLC ، شامل کدک های داخلی خود است. برای پخش ویدیوهای HEVC (H.265) در VLC، فقط VLC را نصب کنید و آنها را باز کنید —تمام شد.

برای پشتیبانی داخلی، به کدک ها نیاز دارید. این‌ها در آخرین نسخه‌های ویندوز 10 موجود نیستند، اما باید از فروشگاه مایکروسافت نصب شوند. این کدک ها همچنین برای رمزگذاری ویدیو با فرمت HEVC (H.265) در برنامه هایی که از کدک های سیستم ویندوز 10 استفاده می کنند، مورد نیاز است.

نحوه نصب کدک ها به صورت رایگان

مایکروسافت بالاخره کدک HEVC رایگان را از فروشگاه مایکروسافت بیرون کشید. متأسفانه، این بدان معناست که اکنون باید 99 سنت را برای سایر کدک های موجود از مایکروسافت بپردازید یا از یک پخش کننده ویدیوی شخص ثالث مانند VLC برای پخش ویدیوهای کدگذاری شده با H.265 استفاده کنید.

اگر از نرم‌افزار ویرایش ویدیویی استفاده می‌کنید که به کدک‌های HEVC مایکروسافت برای وارد کردن و صادر کردن ویدیوی H.265 مانند DaVinci Resolve متکی است، باید هزینه کدک‌ها را بپردازید. تنها جایگزین شما این است که سعی کنید کدک ها را از یک وب سایت شخص ثالث بارگیری کنید که به طور بالقوه خطرناک است. شما هیچ تضمینی برای ایمن بودن آنها ندارید، حتی اگر آنها را از طریق ابزارهای آنتی ویروس مانند VirusTotal برای بررسی اجرا کنید .

در واقع دو بسته کدک مختلف وجود دارد که می توانید از فروشگاه دریافت کنید. هر دو یکسان هستند، اما یکی 0.99 دلار قیمت دارد و یکی رایگان است.

اگر در فروشگاه برای HEVC جستجو کنید، بسته افزونه‌های ویدیویی HEVC 0.99 دلاری را خواهید دید . این هزینه احتمالاً نشان دهنده هزینه صدور مجوز کدک ها برای مایکروسافت است.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا