تکنولوژی

مشکل به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت اج حل شد

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که به‌روزرسانی مرورگر اج باعث نصب غیرمنتظره ۸ کیلوبایتی Copilot، ابزار دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی آن شد. اکنون، شرکت ردموندی بالاخره این مشکل را برطرف کرد.

مایکروسافت در یک آپدیت جدید در صفحه انتشار سلامت خود گفت که به‌روزرسانی مرورگر اج در تاریخ 26 آوریل 2024، در نهایت بسته مشکل ساز را از همه سرورهای آسیب دیده حذف کرد. پس از به‌روزرسانی، کاربران دیگر «Microsoft Copilot» را در فهرست برنامه‌های نصب‌شده خود نمی‌بینند. نسخه‌های Edge آینده این مؤلفه را از دستگاه‌های خاصی نیز تغییر داده یا حذف خواهند کرد.

به‌روزرسانی، شماره نسخه پایدار فعلی را به 124.0.2478.67 می رساند. اتفاقی که افتاد این بود که به‌روزرسانی مارس 2024 اج این بسته را به اشتباه روی دستگاه‌های ویندوز نصب کرد، اگرچه کاملاً کاربردی نیست زیرا به درستی نصب نشده بود.

مشکل به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت اج حل شد

مایکروسافت در به‌روزرسانی می‌گوید:

«توجه به این نکته مهم است که ارائه‌دهنده چت مایکروسافت برای Copilot در ویندوز هیچ کد یا فرآیندی را اجرا نمی‌کند، و داده‌های دستگاه یا محیط را در هر ظرفیتی دریافت، تجزیه و تحلیل یا انتقال نمی‌دهد.»

مایکروسافت توضیح می‌دهد که نصب عمدی نبوده و فقط برای آماده‌سازی برخی از دستگاه‌های ویندوز برای استفاده در آینده Copilot بوده است، نه همه آنها. علاوه بر حذف اشتباه، جدیدترین به‌روزرسانی هشدارهای امنیتی برای دانلود از طریق HTTP نیز به همراه دارد.

مایکروسافت واقعاً مشتاق تبلیغ Copilot بوده است، بدون شک. آن‌ها تا آنجا پیش رفته‌اند که ما را با تبلیغات تکراری Copilot رو به رو کردند و حتی اگر قصد این کار را نداشتند. حال انتظار داریم بزودی آپدیت‌هایی را برای سایر محصولات این شرکت مشاهده کنیم تا هر گونه مشکل نرم افزاری سریع حل شود.

مرورگر اج از مرورگرهای محبوبی بوده که با افزوده شدن کوپایلوت به آن بسیار موردتوجه قرار گرفت. این مرورگر از رقبای کروم و سافاری محسوب می‌شود و مخاطبان بسیاری دارد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا