تکنولوژی

قرارداد 20 میلیارد دلاری گوگل و اپل برای موتور جستجوی پیش‌فرض

دعوای حقوقی ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) علیه گوگل چیزی بسیار جالب را آشکار کرده است: پرداخت 20 میلیارد دلاری توسط گوگل به اپل در سال 2022. ظاهراً این مبلغ هنگفت موقعیت گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر سافاری اپل در سراسر آیفون ها تضمین کرده است. آی پد و مک

این افشاگری برگرفته از یک سند دادگاه است که اخیراً منتشر شده است. جالب اینجاست که گوگل و اپل از سال 2002، زمانی که گوگل برای اولین بار به موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های اپل تبدیل شد، چندین بار در مورد آن مذاکره مجدد کرده‌اند.

پیگیری بی وقفه وزارت دادگستری برای شفافیت سرانجام به نتایجی رسید. شکایتی که در سال گذشته ارائه شد نشان داد که پرداخت‌های گوگل به اپل 36 درصد از کل درآمد سافاری اپل را تشکیل می‌دهد که به رقم قابل توجهی اشاره دارد. اکنون، مبلغ دقیق – 20 میلیارد دلار، تایید شده است.

قرارداد 20 میلیارد دلاری گوگل و اپل برای موتور جستجوی پیش‌فرض

این معامله با انتقاد رقبایی مانند مایکروسافت مواجه شده است. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، مدعی است که این قرارداد رقابت برای موتورهای جستجو مانند بینگ را خفه می کند. او حتی فاش کرد که مایکروسافت قبلاً تلاش کرده بود تا اپل بینگ را به عنوان پیش فرض استفاده کند، ناموفق.

اپل اما از انتخاب خود دفاع می کند. در شهادت دادگاه، ادی کیو اپل نگرانی‌های خود را در مورد توانایی بینگ برای مطابقت با گوگل از نظر “کیفیت و عملکرد” ابراز کرد. طبق گفته Cue، اپل به سادگی معتقد است که گوگل “بهترین” تجربه جستجو را برای کاربران خود ارائه می دهد.

آینده این توافق اکنون به شکایت وزارت دادگستری وابسته است. مذاکرات پایانی برای اواخر این هفته تعیین شده است، با تصمیم نهایی قاضی در سال 2024. اگر گوگل این پرونده را ببازد، معامله با اپل ممکن است باطل شود. در ادامه با Gizmochina همراه باشید تا در آینده در مورد آن پوشش دهیم.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا