تکنولوژی

در ویندوز 12 باید منتظر چه ویژگی هایی باشیم؟

مایکروسافت هنوز به طور رسمی ویندوز 12 را معرفی نکرده است، اما با توجه به شایعات و گزارش‌ها، انتظار می‌رود که این سیستم‌عامل در 3 سال پس از عرضه ویندوز 11، یعنی در حدود سال 2024 منتشر شود.

برخی از ویژگی‌های احتمالی ویندوز 12 عبارتند از:

طراحی مجدد رابط کاربری: گفته می‌شود که ویندوز 12 دارای طراحی بصری مدرن‌تر و کاربرپسندتری با ویندوز 11 خواهد بود.

منوی استارت پیشرفته: انتظار می‌رود که منوی استارت در ویندوز 12 دارای قابلیت‌های بیشتری، مانند قابلیت شخصی‌سازی بیشتر و جستجوی بهبودیافته، باشد.

تجربیه بهتر تبلت: مایکروسافت در حال تلاش برای بهبود تجربه تبلت در ویندوز است و انتظار می‌رود ویندوز 12 شامل ویژگی‌هایی باشد که برای استفاده از تبلت مناسب‌تر هستند.

بهبود عملکرد: مایکروسافت همیشه در حال کار بر روی بهبود عملکرد ویندوز است و انتظار می‌رود که ویندوز 12 سریع‌تر و کارآمدتر از ویندوز 11 باشد.

پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی: برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که ویندوز 12 ممکن است از برنامه‌های اندرویدی به طور بومی پشتیبانی کند.

 

برنامه تنظیمات را تمام کنید و کنترل پنل را حذف کنید

برنامه تنظیمات مدرن از روزگار ویندوز 8 در ویندوز وجود داشته است، اما هنوز همه آنچه را که کنترل پنل انجام می دهد را شامل نمی شود.

برنامه تنظیمات را تمام کنید و کنترل پنل را حذف کنید

زمان زیادی است که مایکروسافت به برابری ویژگی ها بین برنامه تنظیمات و کنترل پنل دست یابد. پس از انجام این کار، در نهایت می توانیم کنترل پنل را به طور کامل خلاص کنیم.

سودمندی پیوند تلفن را گسترش دهید

Phone Link که قبلاً Your Phone بود، در طول سال‌ها به‌طور پیوسته بهبود یافته است، اما هنوز با نوعی ادغام یکپارچه که کاربران اپل در صورت ترکیب مک و آیفون به آن دسترسی دارند، فاصله زیادی دارد.

سودمندی پیوند تلفن را گسترش دهید
ما هرگز آن سهولت استفاده و عمق ادغام را نخواهیم دید. با این حال، در حالی که ما آرزو داریم، مایلیم همه ویژگی‌هایی را که Phone Link پشتیبانی می‌کند (مانند نمایشگر صفحه نمایش) در همه دستگاه‌های اندرویدی، نه فقط چند گوشی منتخب سامسونگ، در دسترس ببینیم.

 

قابلیت حذف نویز جهانی داخلی

در حال حاضر بسیاری از برنامه ها دارای قابلیت حذف نویز هستند، اما کیفیت آن به طور گسترده ای متغیر است. Discord که از Krisp استفاده می کند ، حذف نویز عالی دارد. NVIDIA همچنین NVIDIA Broadcast را ارائه می دهد که شامل یک ویژگی حذف نویز است. NVIDIA Broadcast به کاربران دارای پردازنده گرافیکی NVIDIA اجازه می دهد تا پژواک ها یا نویزهای مزاحم پس زمینه را فیلتر کنند. واقعاً خوب کار می کند، اما برای اجرا به یک GPU RTX نیاز دارد .

مایکروسافت حتی نرم‌افزار حذف نویز خود به نام Voice Clarity را دارد ، اما هنوز فقط در تعداد بسیار محدودی از دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شود .
خوب است که شاهد پشتیبانی از Voice Clarity در طیف وسیع تری از دستگاه ها در ویندوز 12 باشیم، حتی اگر هرگز به ویندوز 11 نرسد.

قابلیت حذف نویز جهانی داخلی
پس‌زمینه‌های زنده و پویا دستگاه‌های لینوکس، macOS، iOS و سامسونگ همگی به شما امکان استفاده از پس‌زمینه‌های زنده یا پویا را می‌دهند. ابزارهای عالی زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک تصویر زمینه زنده را روی ویندوز تنظیم کنید ، اما ما دوست داریم که آن را به صورت بومی در ویندوز 12 قرار دهیم.

در این میان، Wallpaper Engine یا Lively راه‌های عالی و کم‌هزینه‌ای برای رفع پس‌زمینه متحرک شما هستند.

 

ابزارک های مفیدتر

مایکروسافت طی سال‌ها تلاش‌های زیادی برای پیاده‌سازی ویجت‌ها در ویندوز انجام داده است و هیچ‌یک از آنها موفقیت خاصی نداشته است. One-Gadget ها در ویندوز ویستا و 7- آسیب پذیری های امنیتی کاملاً معروفی را معرفی کردند .

ویندوز 11 یک بار دیگر تلاش کرده است، اما پیاده سازی آن مشکلات جدی دارد .

ویجت ها را نمی توان به دسکتاپ پین کرد، جایی که ممکن است بتوانید در یک نگاه اطلاعاتی را از آنها دریافت کنید. شما باید روی نماد در نوار وظیفه کلیک کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، تنها 1/3 فضای موجود به ویجت های واقعی شما اختصاص داده می شود – بقیه محتویاتی است که مایکروسافت فکر می کند ممکن است برای شما جالب باشد. شما می‌توانید چیزی را که نمایش داده می‌شود مرتب کنید، اما هنوز هم به‌طور باورنکردنی درهم و برهم است و از نظر بصری بسیار شلوغ است.

ابزارک های مفیدتر
بسیار خوب است که ویندوز 12 کنترل دقیق تری بر روی آنچه در منوی ابزارک ها نمایش داده می شود، نحوه نمایش خود ویجت ها و مکان هایی که می توانید آنها را قرار دهید ارائه می دهد.

من شخصاً دوست دارم یک ویجت آب و هوا در گوشه سمت راست بالای مانیتور سمت راستم وجود داشته باشد.

 

کنترل روی منوی راست کلیک کنید
منوی زمینه کلیک راست بخش ضروری استفاده از رایانه ویندوزی است، و با این حال، ما هیچ ابزار داخلی معنی‌داری برای سفارشی کردن ظاهر و عملکرد آن نداریم. چرا که نه؟

ویندوز 12 باید شامل ابزارهایی برای سفارشی کردن نحوه نمایش آیتم های منو باشد، مانند امکان جابجایی بین منوی قدیمی و نمادهای معرفی شده در ویندوز 11 ، و اندازه آن آیتم های منو. حداقل، قطعاً باید شامل ابزارهایی برای پاک کردن موارد اضافی منو باشد که توسط برنامه‌هایی که نصب می‌کنید بدون جستجو در رجیستری یا استفاده از ابزار شخص ثالث اضافه می‌شوند.

ما چندین دهه است که با منوهای به هم ریخته راست کلیک زندگی می کنیم. یک ابزار بومی افزودنی کوچک اما فوق العاده برای ویندوز 12 خواهد بود.

لیست علاقه مندی ها در Emoji Picker

Emoji picker یکی از موارد مورد علاقه من در نسخه های اخیر ویندوز است، اما فاقد یک ویژگی مهم است: لیست علاقه مندی ها!

همانطور که اکنون وجود دارد، انتخابگر Emoji چندین برگه را نمایش می دهد که به شما امکان می دهد بین شکلک ها، شکلک ها، GIF ها، نمادها و یک برگه اخیر انتخاب کنید.

لیست علاقه مندی ها در Emoji Picker

بسیار عالی خواهد بود که گزینه ای برای ساخت یک برگه علاقه مندی ها داشته باشید که به طور پیش فرض باز شود. حتی بهتر است اگر برگه علاقه مندی ها به شما امکان می دهد برای دسترسی سریع تر، کلیدی را به هر مورد دلخواه اختصاص دهید، دقیقاً مانند نحوه عملکرد Power User Menu .

امکان فشار دادن Win+. و سپس فقط روی یک کلید ضربه بزنید تا یک emdash را وارد کنید؟ بله لطفا.

کنترل بهتر روی منوی استارت

منوی استارت ویندوز 11 ثابت کرده است که به همان اندازه که متفاوت است، تفرقه انگیز است. ما انتظار یک تغییر کامل در ویندوز 12 نداریم، اما کنترل بیشتر یک تغییر بسیار خوشایند خواهد بود.

کاشی‌های زنده کمی بی‌سابقه بودند، اما اجازه دادن به کاربران برای ادغام ویجت‌های مورد علاقه خود در منوی استارت، شروع خوبی خواهد بود. امکان جابجایی بین نمایش لیست و آرایه شبکه آیکون نیز بسیار خوب خواهد بود.

 

جستجوی شروع ویندوز را بهبود بخشید

می‌توانید کلید Windows را فشار دهید و شروع به تایپ کنید تا رایانه شخصی خود را جستجو کنید (و Bing، اگر جستجوی Bing را غیرفعال نکنید )، اما همچنان کندتر، شلوغ‌تر و کم‌تر از Spotlight Search در Mac است.

جستجوی شروع ویندوز را بهبود بخشید

ابزار PowerToys مایکروسافت همچنین دارای قابلیتی به نام Run است که می‌تواند برنامه‌ها را راه‌اندازی کند، فایل‌ها را باز کند، و ریاضی را انجام دهد، اما کاملاً با آنچه از Spotlight Search دریافت می‌کنید، همخوانی ندارد.

ما دوست داریم چیزی را ببینیم که بهترین جستجوی ویندوز (نتایج زنده، مانند آب و هوا) را با اجرای PowerToys در ویندوز 12 ترکیب کند.

ابزارهای محلی مفید هوش مصنوعی

Copilot منظم است و می تواند مفید باشد ، اما ما دوست داریم ببینیم که مایکروسافت نیز به ابزارها و برنامه های کاربردی محلی هوش مصنوعی متمایل است.

بر اساس همه چیزهایی که از مایکروسافت دیده و شنیده ایم، دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم چنین خواهد بود. مایکروسافت به‌طور پیوسته به‌روزرسانی‌هایی را برای DirectML منتشر می‌کند ، یک API که به وظایف یادگیری ماشین اختصاص داده شده است. این با پردازنده های ARM و x86، GPU های مدرن سازگار است و به زودی از واحدهای پردازش عصبی (NPU) پشتیبانی خواهد کرد. آنها همچنین دستگاه های Surface جدیدی را با سخت افزار تخصصی برای برنامه های هوش مصنوعی معرفی کرده اند.

همه اینها برای دوستداران هوش مصنوعی در آنجا خوب است. مایکروسافت نه تنها در حال توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی خود است، مانند AI Explorer (که ظاهراً به شما امکان می دهد از زبان طبیعی برای تعامل با رایانه شخصی خود استفاده کنید، بلکه در را برای توسعه دهندگان باز می کند تا هوش مصنوعی را به راحتی در برنامه های خود ادغام کنند.

فراتر از حدس و گمان ها و آرزوها، ما در واقع ایده های ملموسی در مورد اینکه ویندوز 12 شامل چه چیزهایی می شود داریم ، اگر نمی خواهید تا انتشار رسمی سیستم عامل منتظر بمانید تا به اوج برسید.

 

اینها فقط برخی از ویژگی‌های احتمالی ویندوز 12 هستند.

تا زمانی که مایکروسافت به طور رسمی این سیستم‌عامل را معرفی نکند، نمی‌دانیم چه ویژگی‌هایی به طور قطع در آن وجود خواهد داشت.

با این حال، ویندوز 12 یک به‌روزرسانی هیجان‌انگیز برای ویندوز 11 به نظر می‌رسد و قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌ای را برای کاربران ارائه می‌دهد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا