تکنولوژی

اشتراک گذاری فایل و لینک با کیو آر کد در ویندوز ۱۱

مایکروسافت آپدیت جدیدی برای نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ با نام Insider Preview Build 26212 منتشر کرده است که ویژگی‌های کاربردی جدیدی را به همراه دارد.

به گزارش ایروتایم، یکی از قابلیت‌های جذاب این بروزرسانی، امکان اشتراک گذاری فایل‌ها و لینک‌ها به صورت کیوآرکد است. کاربران می‌توانند مستقیما از پنجره اشتراک گذاری ویندوز ۱۱، برای لینک‌ها و فایل‌های خود کیوآرکد تولید کنند و دیگر نیازی به استفاده از برنامه‌های جانبی نخواهد بود.

این تنها ویژگی جدید بخش اشتراک گذاری نیست. در این نسخه، پنجره اشتراک گذاری دیگر با کلیک خارج از آن بسته نمی‌شود و برای بستن آن باید از دکمه خروج در گوشه بالا سمت راست استفاده کرد. همچنین، اگر از حساب جیمیل در مایکروسافت خود استفاده می‌کنید، حالا می‌توانید به صورت مستقیم از بخش اشتراک گذاری، ایمیل‌هایی را برای خودتان ارسال کنید.

با وجود جذابیت این قابلیت‌ها، باید توجه داشت که در حال حاضر این ویژگی تنها برای کاربران برنامه Windows Insider در دسترس است. این به این معناست که این قابلیت هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و مایکروسافت تصمیم نهایی برای ارائه آن به همه کاربران ویندوز ۱۱ را خواهد گرفت.

شایان ذکر است که نسخه Insider Preview Build 26212 در کانال Canary منتشر شده است و مایکروسافت اعلام کرده که ممکن است برخی از قابلیت‌های ارائه شده در این کانال، هرگز به صورت نهایی عرضه نشوند.

برای تبدیل شدن به کاربر برنامه Windows Insider در کانال Canary، ابتدا باید در این برنامه ثبت نام کنید. سپس با انتخاب این کانال، می‌توانید به ویژگی‌های جدید آن دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که برای جابه‌جایی به کانال‌های دیگر، ممکن است نیاز به نصب مجدد ویندوز ۱۱ داشته باشید.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا