تکنولوژی

گوگل اندروید 14 را برای تلویزیون‌ها با قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز عرضه می‌کند!

گوگل امروز از عرضه اندروید 14 برای تلویزیون‌ها خبر داد که شامل ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی برای ارتقای تجربه تماشای شما است. این به‌روزرسانی که برای اندروید تی‌وی و تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی‌شده ارائه می‌شود، قابلیت‌های مورد انتظار مانند حالت تصویر در تصویر، حالت‌های مختلف انرژی، ویژگی‌های دسترسی پیشرفته و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورد.

حالت تصویر در تصویر بالاخره به تلویزیون‌ها می‌آید!

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید 14، حالت تصویر در تصویر است که به شما امکان می‌دهد همزمان دو برنامه را اجرا کنید. این قابلیت برای تماشای همزمان دو برنامه ورزشی، پیگیری یک مسابقه در حالی که اخبار را تماشا می‌کنید یا گپ زدن با دوستان در حین تماشای فیلم عالی است. با این حال، توجه داشته باشید که این ویژگی در حال حاضر فقط برای مدل‌های تلویزیون اندروید 14 واجد شرایط در دسترس خواهد بود.

کنترل بیشتر بر مصرف انرژی با حالت‌های جدید انرژی

گوگل با تمرکز بر مصرف انرژی، حالت‌های انرژی جدیدی را برای اندروید 14 معرفی می‌کند که به شما امکان می‌دهد مصرف برق تلویزیون هوشمند خود را به طور کامل کنترل کنید. سه حالت جدید عبارتند از:

  • حالت کم مصرف: این حالت مصرف انرژی تلویزیون را در حالت آماده به کار کاهش می‌دهد.
  • حالت انرژی افزایش یافته: این حالت اتصال شبکه را حتی زمانی که تلویزیون در حالت آماده به کار است، فعال نگه می‌دارد.
  • حالت انرژی بهینه‌سازی شده: این حالت از Google Cast از طریق Wi-Fi پشتیبانی می‌کند، اما نه از طریق اترنت.

Google Announces Android 14 for TVs

ویژگی‌های دسترسی برای تجربه‌ای فراگیرتر

اندروید 14 شامل ویژگی‌های دسترسی جدیدی برای اطمینان از اینکه همه کاربران می‌توانند از تلویزیون‌های هوشمند خود نهایت استفاده را ببرند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • تصحیح رنگ: تنظیمات رنگ را برای کاربران دارای مشکلات بینایی بهینه می‌کند.
  • گزینه‌های متنی بهبود یافته: خواندن متن روی صفحه را برای همه کاربران آسان‌تر می‌کند.
  • ناوبری بهتر: پیمایش در رابط کاربری را برای کاربران با محدودیت‌های حرکتی آسان‌تر می‌کند

پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده با هوش مصنوعی Gemini

با استفاده از قدرت هوش مصنوعی Gemini، اندروید 14 تجربه‌ای شخصی‌تر را برای تماشای تلویزیون ارائه می‌دهد. این به‌روزرسانی شامل پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده برای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در صفحه اصلی Android TV می‌شود که به شما کمک می‌کند تا عناوین جدید و جالبی را کشف کنید.

بهبودهای عملکرد و پایداری

علاوه بر این ویژگی‌های جدید، اندروید 14 شامل بهبودهایی در عملکرد و پایداری کلی سیستم عامل نیز می‌شود. این به معنای تجربه‌ای روان‌تر و قابل اعتمادتر برای تماشای تلویزیون و استفاده از برنامه‌ها است.

Compose for TV: ابزار جدیدی برای توسعه‌دهندگان

گوگل همچنین Compose for TV را معرفی کرد، یک ابزار جدید برای توسعه‌دهندگان که به آنها امکان می‌دهد برنامه‌های جدیدی را با استفاده از Jetpack Compose، جدیدترین ابزار توسعه اندروید، برای تلویزیون‌های هوشمند بسازند. این امر به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌هایی جذاب‌تر و کارآمدتر را برای پلتفرم Android TV ایجاد کنند.

اندروید 14 برای تلویزیون‌ها در آینده عرضه می‌شود

تاریخ انتشار دقیق اندروید 14 برای تلویزیون‌ها هنوز مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده به‌روزرسانی برای دستگاه‌های پشتیبانی‌شده ارائه شود.

با به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیز و ویژگی‌های جدید، اندروید 14 مطمئناً تجربه تماشای تلویزیون هوشمند شما را ارتقا می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا