تکنولوژی

مایکروسافت از رایانه های شخصی Copilot+ رونمایی کرد

مایکروسافت در رویداد سرفیس و هوش مصنوعی خود در روز دوشنبه از رایانه‌های شخصی Copilot+، دسته جدیدی از رایانه‌های شخصی ویندوزی که از هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی می‌کنند، رونمایی کرد.

سازنده ویندوز که آن را «سریعترین و هوشمندترین رایانه‌های شخصی ویندوزی ساخته شده» می‌نامد، تأکید کرد که این رایانه‌ها دارای یک چیپست ویژه هستند که قادر به انجام بیش از 40 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) می باشند. علاوه بر این، رایانه‌های شخصی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مانند Recall و Cocreate و همچنین ادغام برنامه‌های شخص ثالث با استفاده از هوش مصنوعی مانند Adobe و CapCut را ارائه می‌کنند.

رایانه های شخصی Copilot+ بخشی از چشم انداز رایانه های شخصی هوش مصنوعی مایکروسافت هستند و اساساً سیستم عامل‌های رایانه شخصی هستند که به OEM ها اجازه می دهند تا پتانسیل کامل سخت افزار موجود در محل را برای پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی به نمایش بگذارند.

این دسته از رایانه های شخصی با نیازهای سخت افزاری خاصی عرضه می شوند. در پست اعلامی خود، سازنده ویندوز فاش کرد که ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی، لنوو و سامسونگ همگی برای عرضه رایانه‌های شخصی Copilot+ از 18 ژوئن همکاری می کنند. مایکروسافت همچنین دستگاه‌های سرفیس جدیدی را در این کلاس معرفی خواهد کرد.

مایکروسافت از رایانه های شخصی Copilot+ رونمایی کرد

بنابراین، چه چیز جدیدی در رایانه های شخصی Copilot+ وجود دارد؟ مایکروسافت اعلام کرد که این دستگاه‌ها قابلیت فراخوانی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد. Recall به کاربران امکان می دهد سابقه استفاده خود را به صورت بصری بررسی کنند. کاربران می توانند از طریق نوار جابجایی پیمایش کنند تا زمانی که فایل ها، پوشه ها و وب سایت ها در زیر آن در یک جعبه پیش نمایش ظاهر می شوند، جدول زمانی خود را به صورت زمانی غربال کنند. این شرکت گفت:

“رایانه های شخصی Copilot+ اطلاعات را مانند ما سازماندهی می کنند و بر اساس روابط و ارتباطات منحصر به فرد برای هر یک از تجربیات فردی ما.”

یکی دیگر از ویژگی های جدید Cocreate است که ابزاری برای سازندگان هنر دیجیتال است که در Paint و Photos موجود است. در Paint، همانطور که کاربر یک تصویر را ترسیم می کند، هوش مصنوعی نیز تصویری مشابه بصری ایجاد می کند که نشانه هایی از کاربر می گیرد. کاربر می تواند به تصویر کشیده شده با هوش مصنوعی رفته و آن را با پیام های متنی اصلاح کند.

در Photos، کاربران می توانند تصاویر را با هوش مصنوعی تغییر شکل داده و ویرایش کنند. جدای از این، مایکروسافت همچنین با برنامه‌های شخص ثالث مانند Adobe، CapCut، DaVinci Resolve Studio، Cephable، LiquidText و غیره برای یکپارچه سازی ویژگی های هوش مصنوعی همکاری می کند. مایکروسافت همچنین دسترسی به Copilot، Live Captions و سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی اعلام شده در این سیستم‌های کامپیوتری را ارائه می‌دهد.

مایکروسافت همچنین مجموعه‌ای از رایانه‌های شخصی Copilot+ جدید را معرفی کرد که به زودی برای عموم عرضه خواهند شد. اینها شامل Swift 14 AI ایسر، ایسوس Vivobook S 15، دل XPS 13، Inspiron 14 Plus، Inspiron 14، Latitude 7455 و Latitude 5455، رایانه شخصی OmniBook X AI HP و رایانه‌های شخصی EliteBook Ultra G1q AI Yoga7 و Len می شود. گلکسی بوک 4 اج سامسونگ که در 18 ژوئن عرضه خواهد شد نیز در رده رایانه های شخصی Copilot+ طبقه بندی می شود.

مایکروسافت همچنین Surface Pro و Surface Laptop جدید با تمرکز بر مصرف کننده را معرفی کرد که اولین رایانه های شخصی Copilot+ این شرکت خواهند بود. اینها همچنین در 18 ژوئن عرضه می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا