تکنولوژی

الکسا و دستیار گوگل در بلندگوهای جدید JBL !

پس از اینکه JBL در نمایشگاه IFA 2023 مجموعه جدید بلندگوهای Authentics خود را معرفی کرد، ما دو دستیار صوتی داخلی را که وعده استفاده همزمان را می دهند، در معرض آزمایش قرار دادیم.

JBL به طیف جدید بلندگوهای Authentics خود بسیار افتخار می کند. به طراحی الهام گرفته از یکپارچهسازی با سیستمعامل، که به بلندگوهای L-100 آن در دهه 1970 بازمی گردد، افتخار می کند. به کیفیت صدا (بدیهی است) و گستره خدمات پخش جریانی و فناوری هایی که پشتیبانی می کنند افتخار می کند. اما تنها چیزی که وقتی یکی از بلندگوها را برای خودم امتحان کردم در ذهنم بود، توانایی آن در اجرای همزمان Google Assistant و Alexa و گوش دادن به هر کلمه بیدار به طور همزمان بود.

این اولین بار نیست که این دو دستیار صوتی محبوب روی یک بلندگو در دسترس هستند، و همچنین اولین بار نیست که هر دو دستیار صوتی به طور همزمان در دسترس هستند. Sonos در حال حاضر اسپیکرهایی را می‌فروشد که هم دستیار Google و هم الکسا داخلی دارند، اما تنها یکی می‌تواند در هر زمان فعال باشد – نمی‌توانید آن‌ها را مجبور کنید که هم به دستورات گوش دهند و هم به آنها پاسخ دهند. الکسا همچنین می‌تواند برای استفاده همزمان با سرویس کنترل صوتی خود Sonos وجود داشته باشد، اما نه با Google Assistant.

بنابراین بسیار مهم است که بتوانیم الکسا و دستیار گوگل، پر امکانات ترین و محبوب ترین دستیارهای صوتی را داشته باشیم که به طور همزمان به کلمات بیدار آنها گوش دهند.

به من نمایشی از JBL Authentics 300 داده شد، فرزند وسط سری جدید Authentics. 329.99 دلار Authentics 200 کوچکتر و کم قدرت است و 699.99 دلار Authentics 500 با ساب ووفر فعال و پشتیبانی از Dolby Atmos بزرگتر است. Authentics 300 429.99 دلاری از نظر اندازه، قدرت و قیمت بین آنها قرار می گیرد و همچنین تنها عضوی است که از باتری تغذیه می کند (JBL ادعا می کند که با شارژ حدود هشت ساعت پخش خواهید داشت).

بنابراین الکسا و دستیار گوگل چقدر با هم کار می کنند؟ از زمان کوتاهی که با سخنران داشتم، می‌توانم بگویم که آنها خوب کار می‌کنند، اما با برخی احتیاط‌ها.

دو دستیار صوتی با هم برخورد نمی کنند، اما همیشه در یک صفحه نیستند

در نمایش خود، بهترین نتایج را از دستورات صوتی عمومی تر دیدم. از گوگل بخواهید شروع به پخش موسیقی کند و الکسا بعد از این واقعیت مشکلی برای تنظیم صدا نخواهد داشت. اگر با استفاده از الکسا شمارش معکوس را شروع کنید، اگر از آن بخواهید زنگ هشدار را خاموش کند، گوگل دست بردار نخواهد شد. از الکسا بخواهید که یک جلسه خبری را پخش کند، و Google با خوشحالی آن را با دستور “Hey Google, stop” خاموش می کند.

اما اگر از دستوراتی استفاده کنم که بیشتر به محتوای در حال پخش اختصاص دارد، مشکلات شروع شد. من از گوگل خواستم قبل از اینکه از الکسا بخواهم آن را قبل از اتمام کار متوقف کند، یک تایمر تنظیم کند، و الکسا پاسخ داد که «تایمر تنظیم نشده است». از الکسا خواستم اخبار را بخواند و سپس گوگل «اخبار را متوقف کند» و دستیار گوگل با خوشحالی به من گفت که «هیچ چیز در حال حاضر پخش نمی‌شود» (فرمان کلی‌تر «Hey Google, stop» کار کرد).

بنابراین، این دو دستیار صوتی همیشه نمی‌توانند به‌عنوان یکی عمل کنند، و من مجبور شدم کمی آزمون و خطا انجام دهم تا دقیقاً بفهمم چگونه می‌توان آنها را به بهترین نحو هماهنگ کرد. اما در وهله اول شبیه به فرآیند آزمون و خطا صحبت کردن با دستیار صوتی بود که مشخص شد دستیاران مختلف کدام دستورات صوتی را انجام می دهند و نمی فهمند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا