تکنولوژی

چگونه تبلیغات هدفمند جدید گوگل کروم را غیرفعال کنیم؟

تابستان امسال، گوگل شروع به عرضه Topics API جدید خود کرد که «به مرورگر اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به علایق کاربر را با حفظ حریم خصوصی با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارد». API که بخشی از Google’s Privacy Sandbox است، قرار است جایگزین کوکی‌های شخص ثالثی شود که سال‌هاست ما را دنبال می‌کنند و گزارش می‌دهند که کجا می‌رویم و چه چیزی می‌خریم، از جمله اطلاعات دیگر.

Topics API در نسخه ژوئیه کروم 115 گنجانده شد و اگر هنوز آن را ندارید، به زودی خواهید داشت. اگر ایده به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد علایق خود با اشخاص ثالث شما را هیجان زده نمی کند، می توانید به راحتی آن را خاموش کنید. در اینجا به این صورت است:

How to disable Google Chrome new target ads

در کروم، از سه نقطه در گوشه سمت راست بالا شروع کنید و به تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > حریم خصوصی آگهی بروید. (یا فقط chrome://settings/adPrivacy را در قسمت آدرس خود تایپ کنید.)

سه دسته تبلیغات را خواهید دید:

  • موضوعات تبلیغاتی، که بر اساس سابقه مرور شما، علایق شما را در نظر می گیرد.
  • تبلیغات پیشنهادی سایت، که تبلیغات را بر اساس سایت هایی که بازدید کرده اید پیشنهاد می کند.
  • اندازه‌گیری تبلیغات، که داده‌ها را با سایت‌ها به اشتراک می‌گذارد تا به آنها کمک کند اثربخشی تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنند.

How to disable Google Chrome new target ads

روی هر کدام کلیک کنید. اگر می‌خواهید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد علایق و سایت‌هایی که Google با شما مرتبط کرده است، مکث کنید. حتی می‌توانید زیرمجموعه‌ها را برای هرکدام خاموش کنید – به عنوان مثال، در زیر عنوان‌های آگهی، می‌توانید تجارت و صنعتی را مسدود کنید، اما رایانه و بازی‌های ویدیویی را فعال نگه دارید.

با این حال، اگر می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، همانطور که به هر یک از سه دسته می روید، فقط هر کدام را خاموش کنید. و شما تمام شده اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا