تکنولوژی

تصاویر خودروهای برقی با فناوری پیشرفته در نمایشگاه IAA Mobility 2023 مونیخ

خودروسازان سراسر جهان این هفته در نمایشگاه IAA Mobility 2023 در مونیخ، بزرگترین نمایشگاه خودرو در اروپا، حضور پیدا کردند.

یکی از بزرگ‌ترین موضوعات این رویداد امسال، رقابت شدید بین خودروسازان اروپایی و چینی بود، زیرا اروپایی‌ها برای معرفی خودروهای برقی ارزان‌تر و پیشروی چین در توسعه مدل‌های ارزان‌تر و دوست‌دار مصرف‌کننده مبارزه می‌کنند.

این مبارزه در صحنه جهانی در میان پس‌زمینه جنگ قیمت خودروهای برقی جریان دارد که بخشی از آن ناشی از تلاش جهانی تسلا برای کاهش قیمت خودروهای برقی است.

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

در نمایشگاه IAA 2023 از آئودی، کابین و کابین جدید Q6 e-tron به نمایش درآمد.

سه صفحه روی داشبورد، مجموعه‌ای که آئودی از آن به عنوان «صحنه دیجیتال» یاد می‌کند و از سمت راننده تا سرنشین جلو کشیده می‌شود. هر صفحه نمایش اندازه ها و ویژگی های متفاوتی خواهد داشت.

اولین نمایشگر، یک صفحه نمایش 11.9 اینچی که مستقیماً در جلوی راننده قرار دارد، مجموعه گیج و سایر اطلاعات خودرو را نشان می دهد. این دستگاه به یک صفحه نمایش لمسی 14.5 اینچی با نورپردازی ویژه محیطی متصل می شود که ظاهری شناور در شب به آن می دهد، یا همان طور که آئودی می گوید.

آخرین نمایشگر در مقابل سرنشین جلو قرار می گیرد، یک صفحه نمایش 10.9 اینچی که کنترل های صوتی و ناوبری را ارائه می دهد و توانایی پخش فیلم در حین رانندگی را دارد. برای جلوگیری از حواس پرتی راننده، یک تنظیم حالت حریم خصوصی وجود دارد.

BMW Vision Neue Klasse

BMW Vision Neue Klasse

BMW از Vision Neue Klasse رونمایی کرد، یک خودروی مفهومی الکتریکی که نسل بعدی خودروهای برقی این خودروساز را به نمایش می گذارد. Neue Klass نام معماری جدید EV BMW است.

Vision Neue Klasse به منظور تجسم ترکیبی عالی از قدیمی با جدید است. BMW از کلمات انتزاعی مانند «روشن»، «ظریف» و «بی‌زمان» برای توصیف زبان طراحی جدید خودروهای الکتریکی استفاده کرد که هیچ‌کدام اصلاً جدید به نظر نمی‌رسند. این خودروی مفهومی بسیار شبیه بی‌ام‌و به نظر می‌رسد، اما اجازه می‌دهم، این خودروی بی‌ام‌و ساده‌تر و متمرکز بر فناوری است.

این شرکت می‌گوید نسل آینده BMW iDrive، سیستم اطلاعات سرگرمی این خودروساز، وسیله نقلیه خود را به فضای تجربه دیجیتالی تبدیل خواهد کرد که «دنیای واقعی و مجازی را ادغام می‌کند». شبیه به خودروی مفهومی دی بی‌ام‌و که در جریان نمایشگاه CES در ژانویه معرفی شد، ویژن دارای نمایشگر جدید بی‌ام‌و به نام بی‌ام‌و پانورامیک ویژن است که در آن اطلاعات در تمام عرض شیشه جلو نمایش داده می‌شود.

BMW می گوید HUD آن یکی از طیف وسیعی از ویژگی هایی است که تعامل انسان و خودرو را تغییر می دهد، از جمله دستیار شخصی با کنترل صوتی، نمایشگر مرکزی و دکمه های چند منظوره روی فرمان.

این خودروساز قصد دارد اولین خودروهای روی این پلتفرم را در سال 2025 به تولید برساند. به گفته الیور زیپس، رئیس هیئت مدیره، تا پایان سال 2023، BMW قصد دارد فروش خودروهای برقی خود را دو برابر کند و 15 درصد از فروش جهانی خودرو را خودروهای برقی تشکیل دهند. هیئت مدیره BMW

BYD unveils new EV lineup for European customers

BYD unveils new EV lineup for European customers

BYD امسال برای بازی در IAA آمد. این خودروساز چینی پنج خودروی الکتریکی را برای بازار اروپا و ششمین مدل انرژی جدید را با نام تجاری فرعی BYD دنزا در مونیخ معرفی کرد.

این خودروساز از BYD Seal D-sedan رونمایی کرد که بر روی پلتفرم الکترونیکی BYD 3.0 ساخته شده است و برای اولین بار از فناوری سلول به بدنه خودروساز استفاده می کند که بدنه و باتری را برای استحکام ساختاری بهتر ادغام می کند. Seal حدود 350 مایل برد دارد و می تواند در 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. قیمت آن از 44900 یورو (48479 دلار) شروع می‌شود که فقط کمی گران‌تر از مدل 3 در اروپا است.

BYD’s Seal همچنین در یک نسخه SUV (BYD Seal U) موجود است که دارای فضایی برای پنج سرنشین و فضای بار زیادی است. در نیمه اول سال 2024 در دسترس مشتریان اروپایی قرار خواهد گرفت.

خودروساز تحت حمایت وارن بافت همچنین برند فرعی دنزا، از جمله D9 MPV، هیبریدی هفت نفره را به بازار اروپا ارائه کرد.

Mercedes CLA EV concept car, a Tesla challenger

Mercedes CLA EV concept car, a Tesla challenger

خودروی مفهومی CLA اولین خودروی جدید کلاس EV مرسدس بنز است که زیربنای خودروهای برقی کامپکت و متوسط ​​آینده این خودروساز خواهد بود. طبق برآوردهای EPA، کوپه چهار در، مسافت 466 مایلی را نوید می دهد، که چالشی مستقیم برای تسلا مدل S است که تا 405 مایل برد را ارائه می دهد. کلاس CLA همچنین وعده شارژ سریع تا 248 مایل را تنها در 15 دقیقه می دهد.

مرسدس گفت کلاس CLA به تولید نزدیک است، اما نگفت که چه زمانی وارد بازار می شود و چقدر هزینه دارد. با این حال، به عنوان یک خودروی سطح ابتدایی، هدف این است که ورودی به سازنده خودروهای لوکس باشد. تسلا جرقه جنگ قیمت خودروهای برقی را در سرتاسر جهان به راه انداخته است، چیزی که مرسدس زمانی که زمان قیمت گذاری کلاس الکتریکی جدید خود برسد، به آن توجه خواهد کرد.

Mini goes big for Americans

Mini goes big for Americans

مینی امیدوار است با رفتن به خانه یا رفتن به خانه توجه آمریکایی ها را به خود جلب کند. برند خودروهای کوچک متعلق به بی‌ام‌و در حال ارتقای بزرگ‌ترین مدل خود، کانتریمن، و برق‌رسانی آن است.

این کراس اوور در نسخه های موتوری و باتری دار موجود خواهد بود و پلتفرم آن با سری X1 ب ام و ساب کامپکت مشترک است.

Mini قیمت را به اشتراک نمی گذارد، اما گفت Mini Countryman 2025 الکتریکی آن در سپتامبر 2024 وارد فروشگاه های ایالات متحده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا