تکنولوژی

همکاری BMW با آمازون و کوالکام برای تولید خودروهای هوشمند

فهرست مطالب

ماشین‌ها هوشمندتر می‌شوند و یک ویژگی وجود دارد که واقعاً صحبت از موتاون شده است. ما در مورد ADAS یا سیستم پیشرفته کمک راننده صحبت می کنیم. بی ام و فاش کرده است که با خدمات وب آمازون به عنوان شریکی برای پلتفرم رانندگی خودکار خود همکاری خواهد کرد.

BMW نسل بعدی سیستم کمک راننده پیشرفته خود (ADAS) را با استفاده از AWS توسعه خواهد داد تا به نوآوری ویژگی های جدید برای نسل بعدی خودروهای خود، “Neue Klasse” که قرار است در سال 2025 عرضه شود، کمک کند.

سیستم جدید مبتنی بر ابر از مرکز داده ابری بی‌ام‌و از قبل موجود در AWS استفاده می‌کند و از محاسبات AWS، هوش مصنوعی مولد (AI مولد)، اینترنت اشیا (IoT)، یادگیری ماشینی و قابلیت‌های ذخیره‌سازی برای کمک به تسریع تحویل استفاده می‌کند.

BMW همچنین از AWS برای کمک به افزایش ظرفیت خود برای مدیریت افزایش گسترده در ایجاد و استفاده از داده ها در توسعه ویژگی های رانندگی خودکار استفاده خواهد کرد.

از آنجایی که خودروسازان از عملکردهای رانندگی خودکار سطح بالاتری مانند کروز کنترل تطبیقی، کمک پارکینگ و رانندگی خلبانی استفاده می کنند، وسایل نقلیه داده های بیشتری را برای تیم های مهندسی ایجاد می کنند تا در توسعه ویژگی های آینده تجزیه و تحلیل و استفاده کنند.

ADAS چیست؟

ADAS می‌تواند به رانندگان با سیستم‌های هشدار اولیه و قابلیت‌هایی کمک کند که رانندگی را ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کنند. این سیستم‌ها از نرم‌افزارهای پیشرفته و حسگرهای داخل هواپیما برای ارائه هشدارهای راننده، ترمز خودکار و عملکردهای فرمان استفاده می‌کنند که برای کمک به بهبود عملکرد خودرو در جاده طراحی شده‌اند.

با توسعه نسل بعدی پلت فرم ADAS در AWS، مهندسان گروه BMW می توانند سریعتر به خواسته های مشتریان پاسخ دهند و ویژگی های جدیدی را برای کمک به بهبود تجربه رانندگی ارائه دهند.

همکاری با کوالکام

ب ام و همچنین با کوالکام همکاری خواهد کرد تا نسل بعدی سیستم های رانندگی خودکار مبتنی بر پلتفرم سواری اسنپدراگون باز و ماژولار را توسعه دهند. این سیستم‌ها دارای یک پشته نرم‌افزاری Ride Vision هستند که امکان درک 360 درجه را برای خودرو فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا