تکنولوژیشبکه های اجتماعی

ویژگی جدید اینستاگرام: اشتراک پست‌های فید فقط با دوستان نزدیک

کاربران اینستاگرام مدتی است که از ماهیت غیرشخصی این شبکه اجتماعی شکایت دارند که عمدتاً به دلیل فید الگوریتمی آن است. این شرکت سعی کرده است راه های بیشتری را برای کاربران به اشتراک بگذارد تا محتوا را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای این منظور، اینستاگرام اکنون در حال آزمایش قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد پست‌های فید را فقط با گروه «دوستان نزدیک» خود به اشتراک بگذارید.

در چند روز گذشته، بسیاری از کاربران – از جمله لیا هابرمن خبرنامه ICYMI – این ویژگی را مشاهده کردند. که این ویژگی را در چند کشور آزمایش می کند، اما مشخص نکرد کدام یک.

ما در حال آزمایش توانایی افراد در کشورهای منتخب برای اشتراک‌گذاری پست‌های فید با دوستان نزدیک خود هستیم. یکی از سخنگویان متا در بیانیه‌ای گفت: ما همیشه در حال بررسی راه‌های جدیدی برای جامعه‌مان برای ابراز وجود و ارتباط در اینستاگرام هستیم.

اگر اشتراک‌گذاری پست‌های فید با دوستان به‌طور گسترده در دسترس قرار گیرد، می‌تواند نیاز کاربران به داشتن حساب «finsta» (با نام مستعار حساب جایگزین برای دوستان) را کاهش دهد.

در سال 2018، این شبکه اجتماعی در سطح جهانی قابلیتی را برای به اشتراک گذاری استوری ها با لیست خصوصی «دوستان نزدیک» راه اندازی کرد. سال بعد، این شرکت سعی کرد از طریق برنامه ای به نام Threads (نه، نه شبکه اجتماعی که در ماه جولای راه اندازی شد) ایده چت گروهی با حلقه “دوستان نزدیک” اینستاگرام را به خود جلب کند. با این حال، برنامه چت گروهی Threads در سال 2021 بسته شد تا روی تجربه بهتر پیام مستقیم متمرکز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا