تکنولوژی

رقیب جدید پورشه: Lotus Emeya یک خودروی برقی فوق سریع!

لوتوس عصر پنجشنبه در شهر نیویورک Emeya را معرفی کرد، یک گرند تور چهار در تمام الکتریکی که قصد دارد با پورشه هایی مانند پورشه در سرعت، فناوری و تجمل رقابت کند و به تبدیل این خودروساز بریتانیایی متعلق به چین به یک برند جهانی عملکرد کمک کند. 2028.

عرضه این خودروی پرچمدار در زمان خوشی برای شرکت “انگلیسی متولد شده، بزرگ شده جهانی” انجام می شود که در حال آماده شدن برای اولین بار در بورس عمومی نزدک است. لوتوس، که متعلق به جیلی چین است، از طریق ادغام با شرکت اکتساب با اهداف ویژه با L Catterton Asia Acquisition Corp در حال عرضه عمومی است. انتظار می‌رود این ادغام تا پایان سال به پایان برسد.

یک اولین نمایش عمومی موفق، شتاب دهنده برنامه های لوتوس (و جیلی) برای افزایش تولید و فروش حدود 150000 وسیله نقلیه در سال تا سال 2028 خواهد بود. با توجه به اینکه لوتوس در طول 75 سال خود سالانه کسری از این مقدار را تولید کرده است، این یک شاهکار بزرگ است.

رقیب جدید پورشه Lotus Emeya یک خودروی برقی فوق سریع!

این شرکت قبلاً به سمت این هدف پیشرفت کرده است. این شرکت گفت که تا 30 ژوئن، 17000 سفارش برای شاسی بلند الکتریکی باتری دار Eletre و خودروی اسپرت Emira با موتور وسط دریافت کرده است. Eletre، اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت، در کارخانه‌ای در ووهان چین تولید می‌شود. تحویل در مارس آغاز شد.

Emeya که انتظار می رود در سال 2024 تولید شود، در کارخانه ووهان نیز تولید خواهد شد.

به گفته لوتوس، Emeya سریع است. چقدر سریع؟ این شرکت اعلام کرد که گرند تورر دو موتوره قادر خواهد بود در کمتر از 2.8 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت خواهد بود. این موضوع لوتوس Emeya را در رده‌ی مشابه تایکان توربو S تمام الکتریکی پورشه، Lucid Air و تسلا مدل S Plaid قرار می‌دهد.

رقیب جدید پورشه Lotus Emeya یک خودروی برقی فوق سریع!

این شرکت جزئیاتی در مورد محدوده باتری خودرو ارائه نکرده است. این شرکت می‌گوید که مطابق با Eletre خواهد بود که با استفاده از چرخه خوشبینانه‌تر WLTP اروپا، بردی معادل 373 مایل دارد.

این شرکت گفت که باتری Emeya نیز قابلیت شارژ سریع را دارد. به گفته این شرکت، هنگام استفاده از شارژر سریع 350 کیلوواتی DC (پیدا کردن شارژر در آن سطح موضوع دیگری است)، Emeya می‌تواند طی 5 دقیقه به برد 93 مایلی اضافه کند و در عرض 18 دقیقه به 80 درصد شارژ برسد.

این شرکت جزئیاتی در مورد طراحی آیرودینامیک، ویژگی‌های رانندگی و تجهیزات داخلی، از جمله سیستم تعلیق بادی کنترل‌شده الکترونیکی که شامل سنسورهایی است که جاده را 1000 بار در ثانیه حس می‌کند و به‌طور خودکار وسیله نقلیه را برای اطمینان از نرم‌ترین سواری تنظیم می‌کند، به اشتراک گذاشت.

در داخل خودرو تمام جزئیات لوکسی که می توان انتظار داشت وجود دارد، از جمله یک سیستم صوتی فراگیر که با KEF توسعه یافته است. همچنین یک صفحه نمایش 55 اینچی واقعیت افزوده هدآپ و یک صفحه نمایش مرکزی اطلاعات سرگرمی بزرگ وجود دارد. این شرکت از مواد پایدار در Emeya نیز استفاده کرد، از جمله نخ جدیدی که از الیاف تغییر کاربری در صنعت مد ساخته شده است.

لوتوس قیمت Emeya یا در دسترس بودن آن در بازار را فاش نکرد. این شرکت گفت اطلاعات بیشتری در سه ماهه چهارم منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا