تکنولوژی

معرفی تلویزیون هوشمند Sony Bravia X95L mini-LED

Sony X95L بهترین تلویزیون LCD است که تا به حال آزمایش کرده ام. این هذل گویی نیست. این است. این یکی است. به قول ماندالوریان این راه است.

با این حال، فقط به این دلیل که می‌گویم این بهترین تلویزیون LCD است که تا به حال آزمایش کرده‌ام، به این معنی نیست که لزوماً بهترین تلویزیون برای خرید شما است، حتی اگر هزینه‌ای برای شما وجود نداشته باشد. چگونگی، چرایی و آنچه پشت ادعای من است برای درک اینکه آیا X95L ممکن است بهترین تلویزیون برای نیازهای شما باشد یا خیر حیاتی است.

 

ویدیو معرفی Sony Bravia X95L mini-LED

 

 

بنابراین، اگر جرأت دارم بپرسم، لطفاً ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث می‌شود سونی X95L چنین تلویزیون قابل‌توجهی باشد، و امیدوارم با هم به نتیجه‌ای برسیم که آیا ممکن است تلویزیون مناسب شما باشد یا خیر.

Sony Bravia X95L mini-LED

توضیح دهنده مینی LED

بیایید با یک پرایمر مینی ال ای دی شروع کنیم، که اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد تلویزیون های ال ای دی مینی می دانید، می توانید از آن صرف نظر کنید – هرچند آنچه که می خواهم بگویم ممکن است شما را شگفت زده کند.

همه تلویزیون های LCD به نور پس زمینه نیاز دارند. اگر کمی به گذشته سفر کنیم، اولین تلویزیون‌های LCD را می‌بینیم که از لامپ‌های فلورسنت کاتد سرد استفاده می‌کردند، سپس به LED منتقل می‌شدند – در این مرحله دیگر نام این تلویزیون‌های LCD و به اختصار تلویزیون‌های LED را متوقف کردیم. امروزه فناوری نور پس زمینه تلویزیون ال سی دی به سمت استفاده از آنچه ما مینی ال ای دی می گوییم تکامل یافته است.

با این حال، همانطور که اخیراً آموختیم، فقط به این دلیل که یک تلویزیون دارای نور پس زمینه mini-LED است، لزوماً به این معنی نیست که کیفیت تصویر آن نسبت به تلویزیون LED استاندارد برتری دارد. Sony X90L یک نمونه عالی از تلویزیون با نور پس‌زمینه LED استاندارد است که عملکرد بهتری نسبت به تلویزیون‌های مینی ال‌ای‌دی با قیمت‌های مشابه از برندهای رقیب دارد.

همچنین درست است که داشتن مناطق کم نور بیشتر لزوماً به معنای بهتر شدن کیفیت تصویر تلویزیون نیست. باز هم، Sony X90L یک نمونه عالی از تلویزیونی است که نسبت به رقبای با قیمت مشابه، مناطق کم نور بسیار کمتری دارد، اما همچنان برجسته به نظر می رسد.

عمل متعادل کننده کنتراست

داشتن تعداد زیادی از مناطق کاهش نور پس‌زمینه مزیتی نیست، مگر اینکه تلویزیون دارای پردازنده‌ای قوی باشد که بتواند تمام این مناطق را مدیریت کند. به طور خاص، تلویزیون به یک الگوریتم بسیار خوب برای کاهش نور محلی نیاز دارد تا مطمئن شود همه آن مناطق کم نور و به سرعت و دقیق روشن می شوند.

Sony Bravia X95L mini-LED

تا حدودی طعنه آمیز، اگر هر برند تلویزیونی توانایی ساخت یک الگوریتم کم نور محلی فوق العاده پیشرفته را داشته باشد، آن سونی است. اما این هدف سونی در اینجا نبود. در عوض، سونی به دنبال ایجاد تعادل بین کنتراست – که مسلماً قابل توجه ترین جنبه کیفیت تصویر است – و سایر عناصر کیفیت تصویر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا