تکنولوژی

مشخصات تلویزیون هوشمند TCL Q7 QLED

با برخی معیارها، این تلویزیون برجسته است. و، در واقع، من فکر می کنم که بیشتر مردم آن را دوست خواهند داشت. اما با توجه به برخی معیارها، این تلویزیون نوعی آشفتگی است، و این ناامیدکننده است زیرا لازم نیست. من خیلی نزدیک به این هستم که بگویم این احتمالاً بهترین تلویزیون برای بیشتر مردم است، اما نمی‌دانم می‌توانم به آنجا بروم یا نه.

مشخصات تلویزیون هوشمند TCL Q7 QLED

در حالی که مدل 65 اینچی (65Q750G) را بررسی کردیم، بررسی ما در مورد مدل های 55 اینچی، 75 اینچی و 85 اینچی سری TCL Q7 QLED نیز اعمال می شود.

اندازه صفحه مدل  قیمت
55-inch 55Q750G $750
65-inch 65Q750G $1,000
75-inch 75Q750G $1,400
85-inch 85Q750G $2,200

بیایید با جایی شروع کنیم که Q7 در مجموعه تلویزیون های TCL امسال قرار دارد. این دومین تلویزیون برتر TCL برای سال 2023 است که درست زیر تلویزیون مینی ال ای دی QM8 قرار دارد. Q7 یک تلویزیون مینی ال ای دی نیست – از یک سیستم نور پس زمینه LED استاندارد با کم نور محلی آرایه کامل استفاده می کند.

اما TCL نور پس زمینه را به تعداد بسیار زیادی از مناطق تقسیم کرده است. طبق TCL، این مدل 65 اینچی دارای 160 ناحیه کاهش نور محلی است، در حالی که انواع 75 و 85 اینچی به 200 منطقه نزدیک تر هستند. اگر آن را با رقابت های هایسنس مقایسه کنیم، U7K یک تلویزیون مینی ال ای دی است و بنابراین می تواند در حدود 384 منطقه، تعداد مناطق کم نور بالاتری داشته باشد.

TCL Q7 QLED

البته، همانطور که من این روزها دوست دارم تقریباً در هر بررسی تلویزیونی به آن اشاره کنم، به اندازه نور پس‌زمینه شما یا تعداد مناطق کم نور شما نیست، بلکه نحوه استفاده شما از آنها است. Sony X90L یک نمونه عالی از یک تلویزیون با سیستم نور پس زمینه LED استاندارد است که به 80 منطقه کم نور محلی تقسیم شده است که فوق العاده به نظر می رسد.

تا زمانی که در حال مقایسه هستیم، شایان ذکر است که Q7 65 اینچی حدود 800 دلار قیمت دارد، در حالی که Hisense U7K حدود 730 دلار است. برای مرجع، TCL QM8 65 اینچی بسیار پیشرفته تر، قیمت خیابانی 1200 دلار دارد.

در ادامه، TCL Q7 را با Hisense U7K مقایسه نمی‌کنم، زیرا هنوز آن را آزمایش نکرده‌ام، اما به زودی عرضه می‌شود. با این حال، تمام تلاشم را می‌کنم تا تفاوت‌های بین QM8 گران‌تر و Q7 را در اینجا شرح دهم تا زمینه‌ای به ارزش پیشنهادی این تلویزیون ارائه کنم.

بنابراین، احتمالاً می توانید جذابیت Q7 را ببینید. 400 دلار کمتر از بهترین مدل TCL است، اما دارای فناوری بسیار امیدوارکننده ای در داخل آن است. بر روی کاغذ، به نظر می رسد بهترین ارزش در مجموعه تلویزیون های TCL، و احتمالاً بهترین تلویزیون در حال حاضر در بازار است.

به همین دلیل است که من فکر می کنم بسیاری از مصرف کنندگان معمولی که فقط به دنبال یک تلویزیون عالی با قیمت عالی هستند، در نهایت به Q7 نگاه می کنند.

TCL Q7 QLED

اما پس از آن، جمعیت مشتاقی وجود دارد که ممکن است به همان اندازه از خوبی های TCL QM8 بخواهند و در عین حال مقدار زیادی پول پس انداز کنند. شاید این یک تلویزیون اتاق دوم باشد، یا شاید بودجه آن کمی محدود باشد. Q7 باید پاسخگو باشد، درست است؟ خوب، شاید برای آن مصرف کنندگان متوسط، مطمئنا. اما من فکر می کنم که علاقه مندان در آستانه ناامید شدن هستند – حداقل کمی.

خوبی ها: کنتراست، بازی و UX

قبل از اینکه چند خبر سخت را ارائه کنم، اجازه دهید یک مرور مختصر از آنچه در مورد Q7 دوست دارم ارائه دهم. اول: کنتراست. TCL با کنتراست تلویزیون هایش فقط آن را می کشد – به روشی خوب. سطح سیاهی، گلدهی و کنترل هاله و روشنایی بالا را در اولویت قرار می دهد.

در نتیجه، تصویر در تلویزیون‌های TCL مانند Q7 بسیار جذاب است. و من باید آن را به TCL بدهم: اگر می‌خواهید یکی از عناصر کیفیت تصویر را انتخاب کنید، کنتراست آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا