تکنولوژی

هدفون های هدایت استخوانی چگونه کار می کنند؟

بدیهی است که این یک توصیف کاملاً ابتدایی است و ما در زیر آن را توضیح خواهیم داد، اما هدفون های رسانای استخوانی و نحوه نشستن آنها در خارج از گوش، راه حلی عالی برای کاربرانی مانند دوندگان، شناگران و دوچرخه سوارانی است که می خواهند قادر باشند. برای لذت بردن از موسیقی در حالی که هنوز خطرات احتمالی اطراف خود را می شنوید.

اما هدفون‌های رسانای استخوانی در دنیای بزرگ محصولات صوتی پوشیدنی کمی دورتر هستند. یکی از دلایل اصلی این است که شرکت‌های زیادی آن‌ها را تولید نمی‌کنند، اما از نظر تناسب و عملکرد نیز بسیار منحصر به فرد هستند. آیا تا به حال فکر کرده اید که در مورد هدفون هایی که حتی به گوش شما نیاز ندارند یاد بگیرید؟ خوب، وقت آن است که به مدرسه بروید، دوستان، و در مورد نحوه عملکرد هدایت استخوانی بیاموزید.

How do bone conduction headphones work

به گوش و مغز خود خوش آمدید!

برای اینکه بفهمیم چگونه هدفون های هدایت استخوانی صدا تولید می کنند، باید علم پشت مجموعه سنتی هدفون (یا هدفون) و قسمت های مختلف گوش خود را نیز بررسی کنیم. و برای درک بهتر این فرآیند، همچنین باید نحوه عملکرد درایورهای صوتی و بلندگوها را به طور کلی توضیح دهیم.

بلندگوها یک کار بسیار اساسی دارند: فشار دادن و کشیدن هوا برای تولید ارتعاش. این ارتعاشات به امواج فشار هوا (شاید بیشتر به عنوان امواج صوتی شناخته می شوند) تبدیل می شوند که گوش ما آنها را به عنوان صدا تشخیص می دهد. فرآیند رمزگشایی این امواج توسط پرده گوش و سایر قسمت های گوش داخلی انجام می شود.

امواج پس از عبور از قسمت‌های بیرونی و میانی مجرای گوش، درب حلزون گوش را می‌کوبند. برای کسانی که نمی دانند، حلزون حلزونی ساختاری حلزونی شکل در گوش داخلی ما است که امواج صوتی را به تکانه های الکتریکی تبدیل می کند که توسط مغز ما به عنوان “صدا” رمزگشایی می شود.

با هدفون های سنتی، انتقال این ارتعاشات به سیگنال های الکتریکی نیاز به مشارکت هر قسمت از کانال گوش، از پرده گوش تا حلزون گوش دارد. اما آیا راهی برای رساندن ارتعاشات به حلزون گوش بدون آزار دادن پرده گوش وجود دارد؟ بله – از طریق استخوان های سر ما.

How do bone conduction headphones work

عروسکی کردن جمجمه: علم هدایت استخوان

باور کنید یا نه، در واقع برای شنیدن صدا نیازی به قسمت های بیرونی و میانی گوش خود ندارید، زیرا از نظر فنی چیزی را نمی شنوید. به یاد داشته باشید: این مغز ما است که امواج فشار را به صدای قابل شنیدن تبدیل می کند.

اگر تا به حال یک جفت هدفون رسانای استخوانی دیده باشید، متوجه خواهید شد که آنها مبدل هایی دارند (بخشی که امواج فشار تولید می کند) که به جای اینکه مانند هدفون های سنتی روی کانال گوش قرار گیرند، درست در کنار گوش قرار می گیرند. شوکز، یکی از رهبران این فناوری، فناوری خود را به خوبی در وب سایت خود توضیح می دهد، اما اساس آن این است که مبدل ها “ارتعاشات را از طریق استخوان گونه ارسال می کنند و صدا را مستقیماً به گوش داخلی می رسانند.

” این فرآیند سریع A-to-B اکثر قسمت‌های کانال گوش را کاملاً دور می‌زند و این امواج فشار را مستقیماً به حلزون گوش ما کوتاه می‌کند.

این در بهترین حالت خود علم است، اما هدفون های هدایت استخوانی برای چه چیزی بهتر استفاده می شوند و کدام برندها بهترین مدل ها را می سازند؟ بیایید هر دوی این رازها را باز کنیم.

How do bone conduction headphones work

هدفون هدایت استخوانی برای پیروزی

هدفون های هدایت استخوانی مدت هاست که به عنوان یک جایگزین صوتی عالی برای افرادی که از کم شنوایی رسانایی رنج می برند، مورد توجه قرار گرفته است. شاید نام کاشت حلزون را شنیده باشید.

این سمعک‌های شگفت‌انگیز در واقع به روشی مشابه هدفون‌های هدایت استخوان عمل می‌کنند – آنها بیشتر قسمت‌های کانال گوش را دور زده و مستقیماً به سمت حلزون گوش می‌روند.

صدای هدایت استخوانی به شنونده اجازه می دهد حتی اگر قسمت هایی از گوش داخلی آسیب دیده باشد، صدا را تجربه کند. و حتی اگر فردی جزئی ناشنوا باشد، صدای هدایت استخوانی به شنونده اجازه می‌دهد صدای استریو کامل را بشنود، در حالی که کانال‌های گوش را برای سمعک در دسترس می‌گذارد.

فراتر از کمک های پزشکی، هدفون های هدایت استخوانی برای ورزشکارانی که به مجموعه ای از هدفون نیاز دارند که نیازی به تنظیمات مداوم ندارند نیز ایده آل هستند.

بیشتر هدست‌های هدایت استخوانی مجهز به یک نوار حمایتی هستند که برای پایداری در پشت سر می‌پیچد و تکان خوردن آن‌ها را بسیار سخت‌تر از هدفون‌های سنتی می‌کند.

حتی مسافران روزمره و کسانی از ما که در محیط‌های کاری مملو از حرف و حدیث کار می‌کنیم، می‌توانند از صدای رسانایی استخوانی بهره ببرند. می‌توانید گوش‌های خود را برای شنیدن صداهای ضروری مانند ترافیک روبرو، وسایل نقلیه اضطراری و بحث‌های حیاتی در مورد کولر آبی باز بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا