تکنولوژی

بهترین افزونه های امنیتی و حریم خصوصی برای مرورگر گوگل کروم

گوگل دوست دارد اقدامات امنیت سایبری کروم را مطرح کند، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم – مرورگر به تنهایی جامع نیست و برخی از شکاف ها عمدی هستند تا شرکت و شرکای آن بتوانند به درآمدزایی تبلیغاتی ادامه دهند.

اگر می‌خواهید تعدادی از این حفره‌ها را ببندید، افزونه‌های کروم را در زیر بررسی کنید. توجه داشته باشید که اینها فقط در برنامه دسکتاپ کار می کنند، نه روی موبایل.

بهترین افزونه های امنیتی و حریم خصوصی برای کروم

این فهرست احتمالاً به مرور زمان افزایش خواهد یافت، زیرا البته راه‌های زیادی برای مقابله با امنیت و حریم خصوصی وجود دارد. به عنوان یک قاعده، ما بر روی گسترده‌ترین برنامه‌های افزودنی تمرکز می‌کنیم

به عنوان مثال، چیزی که دارای امنیت درجه نظامی است، برای کسی که فقط می‌خواهد تبلیغات پاپ‌آپ مزاحم را حذف کند، بسیار زیاد است.

همچنین به یاد داشته باشید که باید از نصب چندین افزونه که هدف یکسانی دارند خودداری کنید – برای مثال، اجرای همزمان uBlock و AdBlock معنایی ندارد.

  • uBlock Origin
  • AdBlock Plus
  • DuckDuckGo Privacy Essentials
  • Malwarebytes Browser Guard
  • Click and Clean

uBlock Origin

uBlock Origin

وقتی مردم به دنبال مسدودکننده‌های تبلیغات کروم هستند، معمولاً AdBlock Plus را پیش‌فرض می‌کنند، اما صادقانه بگوییم، ما احساس می‌کنیم که uBlock دست کم گرفته شده است. این برنامه کاملاً رایگان و منبع باز است و همانطور که سازنده آن اصرار دارد، فقط مربوط به تبلیغات نیست – افزونه می تواند ردیابی، URL های مخرب، جاوا اسکریپت و حتی مواردی مانند همپوشانی یا هشدارهای کوکی را مسدود کند. این فقط یک سوال فعال کردن فیلترهای مورد نیاز است.

اگر می‌خواهید وارد علف‌های هرز شوید، چند گزینه تنظیمات بالقوه پیچیده وجود دارد، اما برای استفاده عمومی بسیار ساده است. در واقع اگر می‌خواهید تبلیغات را در یک صفحه خاص در لیست سفید (یا لیست سیاه) قرار دهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه افزودنی را باز کرده و روی یک دکمه غول پیکر «قدرت» کلیک کنید.

دانلود uBlock Origin

AdBlock Plus

AdBlock Plus

همانطور که گفته شد، AdBlock Plus عملاً مترادف با مسدود کننده های تبلیغاتی است، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که آن را از این لیست خارج کنیم. این برنامه افزودنی به طور خودکار اکثر بنرها، پنجره‌های بازشو، ردیاب‌ها و تبلیغات ویدیویی را متوقف می‌کند و مانند uBlock، اجازه می‌دهد تا سایت‌هایی را که می‌خواهید از نظر مالی پشتیبانی کنید، در لیست سفید قرار دهید. اگر فقط می خواهید یک جنبه خاص از یک سایت را مسدود کنید، یک دکمه Block Element وجود دارد.

ما می گوییم بیشتر محتوای تبلیغاتی را مسدود می کند زیرا AdBlock Plus بخشی از ابتکار AdBlock Ads است.

این بدان معناست که ممکن است همچنان برخی از تبلیغات را در سایت‌هایی که در غیر این صورت پاک شده‌اند مشاهده کنید، اما این آگهی‌ها باید کمتر مزاحم باشند و اگر می‌خواهید همه چیز را پاک کنید، می‌توانید انصراف دهید. به یاد داشته باشید که سایت هایی که دوست دارید درآمد تبلیغاتی شما را از دست می دهند.

دانلود AdBlock Plus

DuckDuckGo Privacy Essentials

DuckDuckGo Privacy Essentials

DuckDuckGo بیشتر به عنوان یک موتور جستجوی بدون ردیابی شناخته می شود، و در واقع، نصب این افزونه از شما می خواهد صفحه اصلی و موتور جستجوی پیش فرض خود را تغییر دهید. این ممکن است متکبرانه باشد، اما برنامه افزودنی بسیاری از ردیاب‌های وب و ایمیل، کوکی‌ها و تلاش‌های اثر انگشت را مسدود می‌کند.

این شامل فناوری خود گوگل، مانند صفحات موبایل شتاب (AMP) می شود. در صورت تمایل، می‌توانید اتصالات HTTPS ایمن را اعمال کنید، و از کنترل حریم خصوصی جهانی برنامه افزودنی استفاده کنید تا به‌طور خودکار علامت‌گذاری کنید که می‌خواهید از فروش یا اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی خودداری کنید.

باید اشاره کنیم که DuckDuck Go یک شراکت تبلیغات جستجوی خصوصی با مایکروسافت دارد، بنابراین در حالی که فیلترهای برنامه افزودنی معمولاً کاملاً کامل هستند، اگر روی یکی از آن‌ها کلیک کنید، بارگذاری درخواست‌های bat.bing.com را در وب‌سایت تبلیغ‌کننده متوقف نمی‌کنند.

تبلیغات این شرکت اصرار دارد که تبلیغات نمایش داده شده ناشناس هستند و مایکروسافت کلیک های تبلیغاتی را پروفایل نمی کند.

دانلود DuckDuckGo Privacy Essentials

Malwarebytes Browser Guard

Malwarebytes Browser Guard

اگر Malwarebytes را می شناسید، احتمالاً برای نرم افزار آنتی ویروس دسکتاپ آنها است. Browser Guard برای محتوای وب، مسدود کردن ردیاب‌ها و وب‌سایت‌های مخرب هدفی مشابه دارد.

با این حال، این برنامه همچنین برای مسدود کردن تبلیغات مزاحم ساخته شده است، و ادعا می کند که اولین افزونه در جهان است که می تواند کلاهبرداری های پشتیبانی فنی جدید را شناسایی و متوقف کند. اگر یکی از بستگان دارید که مستعد قربانی شدن توسط آن کلاهبرداری ها هستند، این برنامه افزودنی باید انتخاب آسانی باشد.

دانلود Malwarebytes

Click and Clean

Click and Clean

برخلاف برنامه های افزودنی بالا، Click and Clean به طور فعال ردیابی را متوقف نمی کند. در عوض به این منظور است که به سرعت تاریخچه ضبط شده شما، از جمله کوکی‌ها، فایل‌های ذخیره‌شده، وب‌سایت‌های بازدید شده و بارگیری‌های اخیر را پاکسازی کند. حتی پایگاه‌های داده WebSQL سمت کلاینت را که در به‌روزرسانی کروم در سپتامبر 2023 (برای مقاصد غیر سازمانی) به طور رسمی غیرفعال شده بودند، پاک می‌کند.

اگر دوست دارید، می‌توانید کوکی‌ها را کنترل کنید تا وارد سایت‌هایی مانند جی‌میل یا فیس‌بوک شوید و در صورت نیاز از سابقه مرور خود به طور فعال پشتیبان تهیه کنید.

چیزی که ما از آن قدردانی می کنیم این است که برنامه افزودنی دارای دکمه های تک کلیک جداگانه برای وظایف اصلی خود است، از جمله یکی که تاریخچه شما را پاک می کند و کروم را همزمان می بندد. ابزارهای پاکسازی دیسک و اسکن بدافزار نیز وجود دارد، اما صادقانه بگوییم، بهتر است از برنامه های اختصاصی برای این کارها استفاده کنید.

دانلود Click and Clean

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا