تکنولوژی

رومبا چیست و چگونه کار می کند؟

رومبا برای اولین بار در سال 2002 معرفی شد و یک جاروبرقی نیمه مستقل رباتیک است. Roombas می تواند برنامه نظافت شما را یاد بگیرد و پیشنهاداتی ارائه دهد و برخی از مدل ها می توانند به مرور زمان پلان خانه شما را ایجاد کنند. رومبا ذهن خودش را ندارد. شما باید به آن بگویید که چه زمانی تمیز شود، و به جای بداهه گویی، از یک الگوریتم از پیش برنامه ریزی شده پیروی می کند.

چگونه به رومبا جاروبرقی آموزش داده می شود؟

در اکثر مدل های اولیه، Roomba از یک الگوی تصادفی برای تمیز کردن کف استفاده می کند. زمانی که با استفاده از حسگرهای مادون قرمز مانعی را تشخیص دهد، جهت را تغییر می دهد، اما در غیر این صورت، از نظم خاصی پیروی نمی کند. مدل‌های پیچیده‌تر به مرور زمان یک نقشه طبقه را یاد می‌گیرند و از آن برای ارائه گزینه‌های بیشتر استفاده می‌کنند، اما هیچ هوش مصنوعی در دستگاه وجود ندارد.

با این حال، فقط یک مکان را بارها و بارها تمیز نمی کند. Roombas دارای یک حسگر پیزوالکتریک است که هنگام تماس با خاک، تکانه های الکتریکی ارسال می کند. اگر بعد از مسافت مشخصی پیدا نکرد، به حوض خود برمی گردد. در غیر این صورت تا زمانی که باتری آن کم شود تمیز می شود.

آیا Roombas واقعا کار می کند؟

رومبا قدرت مکش یک جاروبرقی استاندارد را ندارد. این فقط تابعی از اندازه آن است. شما می توانید یک موتور بسیار بزرگتر را در یک قائم قرار دهید. رومبا بیشتر معادل Dustbuster یا جاروبرقی شخصی دیگر است.

با این حال، این با چند مزیت کلیدی متعادل می شود. آنها مشخصات پایینی دارند تا از زیر مبلمان سر بخورند و کف های زیر را تمیزتر از حد معمول نگه می دارند. آنها می توانند هر روز کثیفی، گرد و غبار و زباله ها را جمع کنند و تمیزی کلی بهتری را حفظ کنند. و اتوماسیون و زمان‌بندی آن‌ها آسان است، بنابراین می‌توانند وقتی همه بیرون از خانه هستند تمیز کنند و هر چند وقت یک‌بار که می‌خواهید تمیز کنند.

این معاوضه آنها را برای کاهش بار کاری و تمیز نگه داشتن پایه ایده آل می کند، به خصوص در مناطقی که دسترسی به آن ها سخت تر است، جایی که مجبور هستید مبلمان را جابجا کنید یا مکان هایی از خانه را که به طور منظم در آنها نیستید تمیز کنید، مانند مناطق مهمان. یا اتاق های صنایع دستی مخصوصاً مبتلایان به آلرژی تمایل دارند از Roombas برای از بین بردن گرده و شوره حیوانات خانگی استفاده کنند.

رومبا چه طبقاتی را می تواند تمیز کند؟

هر Roomba روی سطوح چوبی یا کاشی موثر خواهد بود. مدل‌های پیشرفته‌تر شامل برس‌های فرش و سایر ابزارهایی هستند که می‌توانند کثیفی را از آن نوع کف‌ها خارج کنند. با این حال، موانعی مانند طناب های کشیده شده روی یک طبقه، یا مواردی مانند نوار چسب که به برس ها می چسبند، ممکن است این ویژگی ها را مختل کنند. همچنین Roombas نباید در هر منطقه ای که اغلب آب یا مایعات دیگر روی زمین وجود دارد استفاده شود. اگر چنین شرایطی وجود دارد، باید به دنبال دستشویی iRobot، Braava باشید.

آیا رومبا به وای فای نیاز دارد؟

در حالی که مدل‌های پیشرفته‌تر دارای ویژگی‌هایی هستند که فقط در صورتی کار می‌کنند که Roomba در شبکه شما باشد، Roomba نیازی به اتصال به Wi-Fi شما ندارد. هر مدل دارای یک دکمه CLEAN در بالا است. آن را فشار دهید، و Roomba کار خواهد کرد.

آیا رومبا طرح طبقه من را یاد می گیرد یا خانه من را نقشه می کشد؟

Roombas سطح بالاتر می تواند نقشه طبقه خانه شما را ترسیم کند. مدل های دارای این قابلیت عبارتند از i6 و مدل های بعدی، s9 و s9+ و m6.

این کار را از طریق ترکیبی از کیلومتر شماری (ردیابی میزان فاصله دستگاه از یک نقطه ثابت مانند پایه شارژ آن) و یک دوربین با وضوح پایین انجام می دهد که اساساً لکه های روشن و تاریک را اسکن می کند.

این قابلیت به شما امکان می‌دهد، به عنوان مثال، به Roomba بگویید که فقط یک اتاق خاص در خانه شما را تمیز کند که آن را به عنوان آن روی نقشه علامت‌گذاری کنید. این ویژگی ها را می توان در برنامه iRobot غیرفعال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا