تکنولوژی

خطای “ترافیک غیر معمول” گوگل: به چه معناست و چگونه آن را برطرف کنیم

خطای Unusual Traffic گوگل

پیام های خطا راهی ساده و راحت برای اطلاع کاربران از مشکل دستگاه یا نرم افزارشان است. احتمالاً در طول سال‌ها با پیام‌های خطای زیادی مواجه شده‌اید، اما برخی از آنها گیج‌کننده هستند و دور زدن آنها دشوار است. “ترافیک غیرمعمول گوگل از شبکه کامپیوتری شما” یکی از آنهاست. پس چیست؟ و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

پیام خطای «ترافیک غیرمعمول» گوگل چیست؟

خطای ترافیک غیرمعمول گوگل می تواند در هر مرورگر یا دستگاهی رخ دهد. هنگامی که یک پرس و جو را در کادر جستجوی Google تایپ کنید و جستجو را فشار دهید یا از نوار آدرس برای یافتن آنچه به دنبال آن هستید استفاده کنید، با آن مواجه خواهید شد (اگر Google به عنوان موتور جستجوی پیش فرض شما تنظیم شده باشد). بیان می کند:

سیستم های ما ترافیک غیرعادی را از شبکه رایانه شما شناسایی کرده اند. این صفحه بررسی می‌کند که آیا واقعاً شما درخواست‌ها را ارسال می‌کنید، نه یک ربات.

هنگامی که این پیام خطا را دریافت می کنید، آدرس IP (پروتکل اینترنت) شما در زیر نمایش داده می شود، و همچنین یک مهر زمانی وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی رخ داده است. برای ادامه مرور، باید CAPTCHA (تست تورینگ عمومی کاملاً خودکار برای تشخیص رایانه‌ها و انسان‌ها) را حل کنید و تأیید کنید که ربات نیستید.

همچنین ممکن است پیامی دریافت کنید که به شرح زیر است:

این شبکه به دلیل شکایت‌های سوء‌استفاده بدون رسیدگی در مورد رفتار مخرب مسدود شده است. این صفحه بررسی می کند که آیا واقعاً یک انسان درخواست ها را ارسال می کند و نه رباتی که از این شبکه آمده است.

چندین تغییر دیگر وجود دارد، اما نکته پیام‌های خطای «ترافیک غیرمعمول از شبکه رایانه‌تان» گوگل این است که فکر می‌کند شما یک ربات یا یک بازیگر مخرب هستید. برای تأیید اینکه شما هیچکدام از این دو را ندارید، گوگل از شما می خواهد که یک معما سریع حل کنید. این یک اقدام امنیتی استاندارد است که توسط وب‌سایت‌ها و خدمات آنلاین بی‌شماری استفاده می‌شود.

حل هر چند وقت یکبار یک CAPTCHA به خودی خود یک مشکل نیست. اما مشکل اینجاست: اغلب اوقات، حتی اگر CAPTCHA را حل کنید، پیام خطا باقی می ماند. هر بار که سعی می کنید از جستجوی گوگل استفاده کنید ظاهر می شود و مرور را به شدت دشوار می کند و شما را مجبور می کند از یک موتور جستجوی متفاوت و بالقوه کمتر دقیق استفاده کنید.

چرا پیام خطای «ترافیک غیرمعمول» را دریافت می کنید؟

Why You're Getting the Unusual Traffic Error Message

هفت دلیل احتمالی وجود دارد که چرا ممکن است این پیام خطای آزاردهنده را دریافت کنید. اگرچه اکثر آنها خوش خیم هستند، دریافت این اعلان همچنین می تواند نشانه ای از نقض امنیت باشد.

1. گوگل خیلی سریع

ممکن است پیام “ترافیک غیرمعمول” را دریافت کنید زیرا برای Google خیلی سریع هستید و به سرعت عبارات جستجوی مختلف را وارد می کنید. وقتی این کار را به طور مکرر برای یک دوره طولانی انجام می دهید، ممکن است گوگل فعالیت شما را به اشتباه به عنوان یک ربات برنامه ریزی شده تعبیر کند.

2. استفاده از نرم افزار خودکار

اگر از نوعی نرم افزار خودکار استفاده می کنید، ممکن است این پیام خطا را دریافت کنید. به عنوان مثال، یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی که پرس و جوهایی را که افراد وارد جعبه جستجوی گوگل می‌شوند، یا نرم‌افزار مشابهی که متخصصان بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای انجام کارهای خود به آن تکیه می‌کنند، حذف می‌کند.

3. اشتراک گذاری شبکه خود با افراد دیگر

ممکن است هنگام استفاده از یک Wi-Fi عمومی، پیام خطای «ترافیک غیرمعمول» را دریافت کنید—چون بسیاری از افراد دیگر احتمالاً به همان شبکه متصل هستند و در جستجوی Google هستند، ممکن است نرم افزار درخواست ها را به عنوان خودکار پرچم گذاری کند. این همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که چندین نفر به طور همزمان از شبکه خانگی شما استفاده می کنند.

4. استفاده از VPN

مرور وب از طریق نرم‌افزار Virtual Private Network (VPN) یا استفاده از افزونه مرورگر پروکسی می‌تواند باعث شود Google پیام خطای «ترافیک غیرمعمول» را به شما نشان دهد و از شما بخواهد که یک CAPTCHA را حل کنید. به عنوان مثال، استفاده از مرورگر Tor و تلاش برای استفاده از جستجوی Google می‌تواند منجر به خطای «ترافیک غیرمعمول» شود زیرا درخواست شما از طریق آدرس‌های مختلف هدایت می‌شود. گوگل آن را به معنای چیزی مبهم می داند و پیام خطا را ارائه می دهد.

5. استفاده از برنامه های افزودنی خاص

برخی از برنامه‌های افزودنی مرورگر ممکن است گوگل را فریب دهند تا فکر کند ترافیک وارد شده از شبکه شما ارگانیک نیست، به ویژه برنامه‌های افزودنی که درخواست‌های خودکار ارسال می‌کنند یا حداقل به نظر می‌رسند. پسوندها و برنامه‌های افزودنی که برای تحقیقات سئو استفاده می‌شوند به ذهن متبادر می‌شوند.

6. نرم افزار شما قدیمی است

ممکن است این پیام خطا را دریافت کنید زیرا نرم افزار شما قدیمی است. شاید VPN شما مدتی است که به روز نشده است یا مرورگرهای شما خیلی قدیمی هستند، بنابراین گوگل به رفتارهای مشکوک و شبیه ربات مشکوک می شود.

7. شما تحت حمله هستید

هنگامی که یک مشکل غیرعادی در اتصال اینترنت یا دستگاه شما وجود دارد که از رفع آن امتناع می کند، همیشه این احتمال وجود دارد که عامل تهدید یا بدافزار (یعنی نرم افزار مخرب) مقصر باشد.

چگونه خطای “ترافیک غیرمعمول از شبکه کامپیوتری شما” را برطرف کنیم

چگونه خطای ترافیک غیرمعمول از شبکه کامپیوتری شما را برطرف کنیم

اکنون که می دانید چه چیزی ممکن است باعث این پیام خطا شود، وقت آن است که به علت اصلی آن بپردازید. خبر خوب این است که شما به احتمال زیاد چیزی برای نگرانی ندارید. اگر خیلی سریع جستجو می‌کنید یا از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌کنید، می‌توانید با پاک کردن کش مرورگر، تاریخچه و کوکی‌ها مشکل را حل کنید.

  • اگر از مرورگر دسکتاپ مبتنی بر Chromium مانند Chrome، Edge یا Opera استفاده می‌کنید، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه این است که Ctrl + Shift + Delete را فشار دهید. پس از انجام این کار، یک منوی پاپ آپ ظاهر می شود. در اینجا، می توانید انتخاب کنید که کدام موارد پاک شوند. همین میانبر در سافاری و موزیلا فایرفاکس نیز کار می کند.
    این فرآیند در دستگاه های تلفن همراه تا حدودی پیچیده تر است، اما عملاً در همه مرورگرها یکسان است. برای پاک کردن حافظه پنهان و کوکی‌ها، باید به منوی تنظیمات مرورگر دسترسی داشته باشید و به پاک کردن داده‌های مرور یا پاک کردن تاریخچه و داده‌های وب‌سایت بروید.

اکنون، اگر مشکوک هستید که یک VPN، پروکسی یا نرم افزار دیگری در دستگاه شما مقصر است، به سادگی آنها را غیرفعال کنید و ببینید آیا پیام خطا برطرف می شود یا خیر.

  • اگر موفق نشد، مودم یا روتر خود را به صورت دستی راه اندازی مجدد کنید. آن را از برق بکشید، چند دقیقه صبر کنید، و سپس دوباره آن را وصل کنید. در غیر این صورت، می‌توانید دکمه تنظیم مجدد را در پشت فشار دهید.
  • اگر فکر می‌کنید یک افزونه مرورگر مقصر است، آن را غیرفعال یا حذف کنید. اگر از Chrome (یا مرورگر مشابه مبتنی بر Chromium) استفاده می‌کنید، روی نماد پازل کوچک در نوار آدرس کلیک کنید، افزونه‌ای را که ممکن است باعث این مشکل شده باشد را پیدا کنید و آن را غیرفعال یا حذف کنید. در فایرفاکس، می توانید همین کار را با کلیک کردن روی دکمه منو (سه نوار) ​​و رفتن به افزونه ها و تم ها > برنامه های افزودنی انجام دهید.

اکنون، این یک خبر بد است: اگر هیچ یک از موارد بالا کار نکرد، ممکن است امنیت شما به خطر بیفتد. این مورد در صورتی است که متوجه سایر نشانه‌های آلودگی بدافزار یا به خطر افتادن امنیت شوید: تاخیر، گرمای بیش از حد، خرابی سیستم، پیام‌های بازشو، تبلیغات و غیره.

شناسایی برخی بدافزارها دشوار است و در پس‌زمینه کار می‌کنند، درخواست‌های مکرر را ارسال می‌کنند و در نتیجه ترافیک شما را برای Google خودکار یا غیرعادی جلوه می‌دهند، که می‌تواند پیام خطای «ترافیک غیرمعمول» را توضیح دهد. اما هنوز راه هایی برای حذف آن وجود دارد. اگر محافظت از بدافزار ندارید، فوراً آن را دانلود کنید – ابزارهای آنتی ویروس رایگان زیادی برای انتخاب وجود دارد. پس از نصب آنتی بدافزار، کامپیوتر خود را اسکن کنید.

اگر فکر می‌کنید گوشی اندرویدی شما بدافزار دارد، بهتر است به جای بازنشانی سریع به تنظیمات کارخانه، بدافزار را حذف کنید تا گوشی هوشمند شما به حالت اولیه بازگردد.

بسیار بعید است که آیفون شما به بدافزار آلوده شده باشد، به خصوص اگر جیلبریک نشده باشد، اما همچنان باید دستگاه های iOS را برای هر موردی بررسی کنید.

با تمام موارد گفته شده، احتمال کمی وجود دارد که کل شبکه شما به خطر بیفتد. اگر مشکوک به این موضوع هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را برای هر گونه مشکل احتمالی اسکن کنید. راه های مختلفی برای بررسی دستی ایمن بودن شبکه و محافظت از آن در صورت عدم امنیت وجود دارد.

یک بار برای همیشه از خطای «ترافیک غیرمعمول» خلاص شوید

در بیشتر موارد، خطای «ترافیک غیرمعمول» گوگل جای نگرانی ندارد و می توان آن را دور زد. با این حال، هنوز هم بسیار آزاردهنده است، بنابراین خوب است بدانید که چگونه از شر آن خلاص شوید.

اما چه پیام های خطا دریافت کنید یا نه، شما به اندازه شبکه ای که به آن متصل هستید ایمن هستید. خوشبختانه، حتی اگر با کامپیوترها خوب نیستید، می توانید به راحتی وای فای خانه خود را تنها در چند دقیقه ایمن کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا