تکنولوژی

گوگل اکانت های غیرفعال جیمیل را در ماه آینده حذف می کند

غول جستجو گوگل در ماه می امسال اعلام کرد که خط مشی عدم فعالیت خود را برای حساب های گوگل به روز کرده است. اگر حداقل 2 سال از حساب Google استفاده نشده باشد یا وارد آن نشده باشد، شرکت آن را و تمام محتویات آن را در دسامبر 2023 حذف می کند – این شامل Gmail، Docs، Drive، Meet، Calendar و Google Photos می شود.

این شرکت تصریح کرد که این خط‌مشی فقط برای حساب‌های Google شخصی اعمال می‌شود و بر حساب‌های سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد. گوگل سیاست جدید خود را توجیه می‌کند و می‌گوید حساب‌هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

این به این دلیل است که حساب های فراموش شده یا بدون نظارت اغلب به گذرواژه های قدیمی یا استفاده مجدد متکی هستند که ممکن است در معرض خطر قرار گرفته باشند، احراز هویت دو مرحله ای تنظیم نشده اند، و بررسی های امنیتی کمتری توسط کاربر دریافت می کنند. تحلیل داخلی ما نشان می‌دهد که حساب‌های متروکه حداقل 10 برابر کمتر از حساب‌های فعال برای راه‌اندازی تأیید دو مرحله‌ای هستند.

این شرکت با شروع با حساب‌هایی که ایجاد شده‌اند و دیگر هرگز استفاده نشده‌اند، رویکردی مرحله‌ای برای حذف‌ها اتخاذ خواهد کرد. می گوید که چندین اعلان در ماه های منتهی به حذف ارسال می کند. این اعلان‌ها هم به حساب استفاده‌نشده و مهم‌تر از آن به ایمیل بازیابی در صورت ارائه ارسال می‌شوند.

نحوه فعال نگه داشتن اکانت جیمیل و جلوگیری از حذف

یک راه آسان برای فعال نگه داشتن حساب Google وجود دارد – حداقل هر دو سال یک بار وارد سیستم شوید. این بدان معنی است که اگر با استفاده از همان حساب وارد حساب Google خود یا هر سرویس دیگری شده باشید، حساب شما فعال تلقی می شود و حذف نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا