تکنولوژیگوشی موبایل

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 فاش شد

پرچمداران اندروید ارزش تمام توجه ما را دارند، اما میان رده بودن به همان اندازه برای اکوسیستم گوشی های هوشمند ضروری است. ما معمولاً می بینیم که کوالکام و مدیاتک با ارائه SoC که هدف آن ارائه تجربه ای متعادل به کاربران با بودجه کمتر از پرچمدار است، دست به دست هم می دهند. سری SoC کوالکام دارای سری Snapdragon 7 است که سعی می کند از این بخش بازار مراقبت کند و این شرکت می تواند در مسیر راه اندازی جدیدترین SoC خود در قالب Snapdragon 7 Gen 3 باشد.

Digital Chat Station مشخصات اسنپدراگون 7 نسل 3 آینده با شماره مدل SM7550 را فاش کرده است.

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 فاش شد

طبق اطلاعات فاش شده، اسنپدراگون 7 نسل 3 در حال حاضر در حال آزمایش است. گفته می شود این دستگاه بر روی فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته می شود. گفته می‌شود که راه‌اندازی SoC شامل یک هسته اصلی با فرکانس ۲.۶۳ گیگاهرتز، سه هسته عملکرد با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز (و گفته می‌شود Cortex-A715) و چهار هسته کارآمد با کلاک ۱.۸ گیگاهرتز است. همچنین انتظار می‌رود که با پردازنده گرافیکی Adreno 720 عرضه شود.

اگر این درز درست معلوم شود، اسنپدراگون 7 نسل 3 به طور عجیبی بین اسنپدراگون 7 اس نسل 2 و اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 قرار می گیرد نه اینکه یک ارتقاء کامل نسبت به 7 پلاس نسل 2 باشد. مانند پس از راه اندازی:

اسنپدراگون 7s نسل 2 اسنپدراگون 7 نسل 3 (طبق اطلاعات فاش شده) اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2
CPU: هسته اصلی
1x @ 2.63 گیگاهرتز
1x Cortex-X2 @ 2.91GHz
CPU: هسته های عملکردی
4x Cortex-A78 @ 2.4GHz
3x Cortex-A715 @ 2.4GHz
3x Cortex-A710 @ 2.49GHz
CPU: هسته های کارآمد
4x Cortex-A55 @ 1.95GHz
4x @ 1.8GHz
4x Cortex-A510 @ 1.8GHz
پردازنده گرافیکی
آدرنو
Adreno 720
Adreno 725
فرایند ساخت
4 نانومتر
TSMC 4 نانومتری
TSMC 4 نانومتری

لیکر یوگش برار نسبت به اسنپدراگون 7 نسل 3 خوشبین است. او اشاره می‌کند که انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مجهز به SoC از زیر برند شیائومی ردمی باشند و انتظار می‌رود که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه شوند. مشخص نیست که آیا این گوشی در سطح جهانی یا در بازار چین عرضه می‌شود.

سری اسنپدراگون 7 به اندازه سری اسنپدراگون 8 طرفداران زیادی پیدا نمی کند، عمدتاً به دلیل قیمت آن. قیمت‌گذاری کوالکام باعث می‌شود محصولات مدیاتک سودآور به نظر برسد، به‌ویژه برای میان‌رده‌ها، جایی که مصرف‌کنندگان آماده هستند تا روی جنبه‌های خاصی از تلفن‌ها کنار بیایند. به همین دلیل است که ما گزینه های زیادی را با سری 7 ندیده ایم، زیرا OEM ها اغلب یا از نردبان قیمت بالا می روند و سری اسنپدراگون 8 را برای گوشی خود می گیرند یا به گزینه های جایگزین مدیاتک برای قیمت مواد کمتر نگاه می کنند.

باید دید که کوالکام چگونه اسنپدراگون 7 نسل 3 را قرار می دهد و مصرف کنندگان و سازندگان سازنده چقدر آن را دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا