تکنولوژی

چین سریع ترین سرویس اینترنت جهان را راه اندازی کرد

چین به تازگی با راه اندازی سریع ترین اینترنت جهان، نقطه عطف جدیدی را در سطح جهانی ایجاد کرده است . این اتصال اینترنتی قادر به انتقال داده با سرعت 1.2 ترابیت (1200 گیگابیت) در ثانیه است.

به عبارت ساده تر، می تواند 150 فیلم HD را تنها در یک ثانیه انتقال دهد. سرعت سرویس اینترنت جدید چین به این صورت توضیح داده شده است. حتی پیش‌بینی‌های آینده در مورد چنین اتصال اینترنت فوق سریعی که قبل از سال 2025 نمی‌رسد را شکست داد.

چین سریع ترین سرویس اینترنت جهان را راه اندازی کرد

SMCP گزارش داد که این یک سرویس باند پهن فیبر است و از طریق همکاری بین دانشگاه Tsinghua، China Mobile، Huawei Technologies و Cernet Corporation امکان پذیر شد.

این بخشی از زیرساخت فناوری اینترنت آینده چین (FITI) است و این پروژه 10 سال است که در حال انجام است. همچنین آخرین نسخه شبکه آموزشی و تحقیقاتی چین (CERNET)، اولین شبکه کامپیوتری آموزشی و تحقیقاتی سراسری کشور است.

این سرویس اینترنتی توسط یک شبکه فیبر نوری با بیش از 3000 کیلومتر تغذیه می شود. از نظر انتقال داده ها، سه گوشه چین از پکن در شمال، ووهان در مرکز چین و گوانگژو در جنوب را پوشش می دهد. و می تواند 1.2 ترابیت داده در ثانیه را بین این سه مکان انتقال دهد.

در مقایسه با آنچه در حال حاضر در دسترس است، این حداکثر سرعت است، زیرا سریع ترین سرعتی است که اخیراً راه اندازی شده است، داده ها را با سرعت 400 گیگابیت در ثانیه انتقال می دهد. در حال حاضر، “شبکه های ستون فقرات اینترنت” مورد استفاده در سراسر جهان قادر به انتقال داده با سرعت 100 گیگابیت در ثانیه هستند. ما در اینجا در مورد 1200 گیگابیت صحبت می کنیم، چیزی که پیش بینی می شد تا حدود سال 2025 عرضه نشود.

به گفته وانگ لی، معاون هواوی، این سرویس اینترنتی را می توان با ارسال 150 فیلم HD در «فقط یک ثانیه» مقایسه کرد. برنامه ها برای استفاده از سرعت بسیار بزرگتر هستند، اگرچه با استفاده در سطح کشور در مناطق بزرگ رشد کشور. چین قصد دارد تا پایان سال جاری FITI را در دسترس قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا