تکنولوژی

اولین جراحی پیوند کبد رباتیک در بیمارستان فوق تخصصی DPU

این برای اولین بار است که پیوند کبد رباتیک با موفقیت در پونا انجام شد.

بیمارستان فوق تخصصی در پونا برای اولین بار با موفقیت پیوند کبد را با استفاده از یک ربات انجام داد. در یک کنفرانس رسانه ای که پنجشنبه برگزار شد، دکتر مانیشا کارمارکار، مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی خصوصی DPU، گفت که هپاتکتومی رباتیک اهدا کننده زنده یک پیشرفت بزرگ در جراحی های پیوند کبد است.

این روش شامل یک جراحی کبد با حداقل تهاجم با حاشیه ایمنی بهینه و بازگشت آسان به حالت عادی با حداقل درد و عوارض ناشی از جراحی است. دکتر کارمارکار گفت: این جراحی با استفاده از نسل چهارم سیستم جراحی ربات داوینچی خی انجام شد که با ابزارهای بسیار پیشرفته و محدوده دید با بزرگنمایی 10 برابر میدان جراحی همراه با حرکت ارگونومیک و بدون لرزش بازوی روباتیک همراه است.

دکتر وریشالی پاتیل، مدیر برنامه و رئیس بخش جراحی پیوند چند اندام، بیمارستان فوق تخصصی خصوصی DPU، به ایندیان اکسپرس گفت که یک کشاورز 35 ساله از بیماری مزمن کبدی رنج می برد و نیاز فوری به پیوند داشت.

دکتر پاتیل افزود: اهدا کننده، همسر بیمار بود که پس از ارزیابی دقیق، واجد شرایط اهدای بخشی از کبد وی بود و پیوند کبد اهداکننده زنده رباتیک در 18 ژوئن انجام شد. به گفته پزشکان، همسر 29 ساله کشاورز به دلیل داشتن فرزند کوچکی که باید از او مراقبت شود، درخواست جراحی کم تهاجمی و دوره بهبودی سریع‌تر کرد.

با توجه به پیچیدگی این مورد، پیوند اهداکننده زنده گزینه مناسبی بود و اهداکننده تحت عمل جراحی هپاتکتومی رباتیک کبد راست قرار گرفت. کبد راستش به شوهرش پیوند زده شد.

«ایمنی و بهبودی اهداکنندگان دغدغه اصلی ما هستند و جراحی رباتیک به ما در رسیدن به این هدف کمک کرد. هم بیمار و هم اهداکننده نتایج عالی در بهبودی نشان دادند و در عرض یک هفته ترخیص شدند. روند بهبودی اهداکننده آسان بود و به سختی درد داشت. دکتر پاتیل گفت: هیچ نیازی به تزریق خون در عمل جراحی او وجود نداشت و با تمرینات حرکتی و برنامه غذایی سالم، او به حالت فیزیکی طبیعی خود بازگشته است و عملکرد کبدش به حالت عادی باز می گردد.

دکتر پاتیل گفت که این یک لحظه افتخار برای بیمارستان آنها بود. او افزود که ” نوآوری‌های فناوری در زمینه علوم پزشکی بر امکانات بی‌شماری در بخش مراقبت‌های بهداشتی تأثیر گذاشته است. جراحی های کم تهاجمی که با تجهیزات درجه یک جهانی پشتیبانی می شوند، اینجا باقی می مانند و تحول چشمگیری در نحوه انجام جراحی ها ایجاد می کنند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا