تکنولوژیهوش مصنوعی

۷ پیشرفت شگفت انگیز در دنیای لنزهای تماسی واقعیت افزوده

آینده از هم اکنون آغاز می شود! در اینجا نگاهی به ۷ پیشرفت شگفت انگیز در دنیای لنزهای تماسی واقعیت افزوده داریم.

ماشین های پرنده و ماشین های زمان متعلق به دنیای علمی تخیلی هستند. لنزهای تماسی که اطلاعات را بر روی میدان دید ما پخش می‌کنند، ممکن است در حال حاضر به آنجا تعلق داشته باشند. با این حال، تحولات هیجان انگیز در زمینه واقعیت افزوده هر روز اتفاق می افتد!

پتانسیل لنزهایی که می توانند اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی قرار دهند خیره کننده است. در آینده، لنزهای تماسی بسیار بیشتر از کامل کردن بینایی ما خواهند بود. آنها تصاویری را روی دید ما نمایش می دهند و آنچه را که می بینیم ثبت می کنند. آنها حتی اطلاعات بهداشتی را گزارش می دهند و به ما کمک می کنند تا در زمان واقعی در شهرها پیمایش کنیم.

واقعیت افزوده (AR) آماده است تا دیدگاه ما از جهان را متحول کند. آینده از هم اکنون آغاز می شود! در اینجا نگاهی به ۷ پیشرفت شگفت انگیز در دنیای لنزهای تماسی واقعیت افزوده داریم.

1- فناوری واقعیت افزوده در حال رونق است.

تا به حال، جریان اصلی فناوری واقعیت افزوده به گوشی‌های هوشمند محدود می‌شد. برنامه‌ها می‌توانند اطلاعات دیجیتالی را روی محیط فیزیکی بیننده از دوربین گوشی خود پوشش دهند. به Pokemon Go و Snapchat فکر کنید.

میلیون‌ها نفر در حال حاضر پتانسیل تعامل با AR را در دستان خود دارند، اما به زودی این موضوع به چشم آنها هم خواهد رسید. طبق گزارش The Standard، صنعت AR قرار است در چند سال آینده رونق بگیرد و در حال حاضر، ارزش آن بین 30 تا 162 میلیارد دلار است.

۷ پیشرفت شگفت انگیز در دنیای لنزهای تماسی واقعیت افزوده

2- آینده لنزهای واقعیت افزوده نرم است.

مدتی است که کار روی ایجاد لنزهای “هوشمند” AR در حال انجام است. اما مانع اصلی در ایجاد لنزهای تماسی با فناوری هوشمند، قابلیت قرار دادن آنها در چشم بوده است. نسل های قبلی لنزهای هوشمند ساخته شده از پلاستیک ضخیم و سفت، ناراحت کننده بودند و  فقط  برای مدت کوتاهی قابل تحمل بودند.

اکنون محققان مهندسی زیست پزشکی و مهندسی مکانیک در پوردو دستگاه جالبی ساخته اند. این یک، فناوری حسگر نازک است که از یک نوار طلایی انعطاف‌پذیر برای هدایت مقدار کمی الکتریسیته در لنز استفاده می‌کند. محققان دریافتند که این فناوری با لنزهای هیدروژل نرم بهترین عملکرد را دارد. ب

حتی با فناوری هوشمند تعبیه شده، این لنزها می توانند تا 30 روز استفاده کنند. همچنین محلول مخصوص لنز تماسی برای تمیز کردن نیازی نیست. یک محلول معمولی لنز تماسی تنها چیزی است که لازم است. هدف این لنزهای پیشرفته ارائه ابزاری برای پزشکان برای مدیریت بهتر و نظارت بر سلامت چشم بیمارانشان است.

3. اپل در دنیای واقعیت افزوده .

اپل با خرید استارت آپ مستقر در کلرادو به نام Akonia Holographics که بر  ساخت دستگاه‌های پوشیدنی که می‌توانند اطلاعات دیجیتال را در دنیای واقعی قرار دهند متمرکز است، وارد دنیای واقعیت افزوده شد.

به احتمال زیاد انگیزه خرید Akonia توسط اپل بیش از 200 پتنت مربوط به سیستم های هولوگرافیک آن است. تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت: «به عبارت ساده، ما معتقدیم واقعیت افزوده روش استفاده از فناوری را برای همیشه تغییر خواهد داد.» اگرچه اپل به دلیل مخفی بودن بسیار در مورد برنامه های خود بدنام است.

4. واقعیت افزوده می تواند شهرهای هوشمند ایجاد کند.

۷ پیشرفت شگفت انگیز در دنیای لنزهای تماسی واقعیت افزوده

برنامه ریزان شهری در حال بررسی راه هایی هستند که واقعیت افزوده می تواند به ساخت شهرهای هوشمند کمک کند. برنامه‌ریزان می‌توانند از فناوری AR برای تجسم بهتر یک افزودنی جدید به منظر شهری استفاده کنند، اما نحوه استفاده عموم مردم از واقعیت افزوده واقعاً هیجان‌انگیز است.

لنزهای تماسی AR می‌توانند جهت‌ها را ارائه دهند، به کاربران در مورد تصادفات محلی هشدار دهند یا مناطقی را که تردد خودروها یا پیاده‌روی زیاد دارند را برجسته کنند. AR می‌تواند به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا را ارائه دهد، رستورانی را توصیه کند یا قبل از اینکه بدانید به آن نیاز دارید، به نزدیک‌ترین دستشویی عمومی راهنمایی کنید. استفاده خلاقانه از AR می تواند نحوه حرکت ما را در جهان تغییر دهد.

5. لنزهای تماسی واقعیت افزوده می توانند سطح گلوکز را کنترل کنند.

تیمی از دانشمندان موسسه ملی علم و فناوری اولسان کره جنوبی یک لنز تماسی هوشمند ساخته اند که سطح گلوکز را ردیابی می کند. این لنزها از طریق نمایشگر لنزهای تماسی نیز اطلاعات لحظه ای را در اختیار کاربر قرار می دهند.

این تیم توانست یک لنز نرم با حسگرهای گلوکز یکپارچه، مدارهای انتقال انرژی بی سیم و پیکسل های نمایش را بسازد. و این تمام نیست. این تجهیزات فنی پیشرفته از نانوساختارهای شفاف و قابل کشش ساخته شده است. بنابراین، آنها در سایر زمینه ها قابل مدیریت و گسترش هستند.

ایمن برای پوشیدن، این لنزها با دید کاربر تداخلی ندارند. تا کنون، فقط خرگوش ها به عنوان آزمودنی ها خدمت می کنند. با این حال، استفاده تجاری از این لنزها پزشکی را متحول می کند. به عنوان مثال، درمان دیابت و رتینوپاتی دیابتی جهشی بزرگ به جلو خواهد داشت.

6. سایر کاربردهای زیست پزشکی برای واقعیت افزوده.

دانشمندان همچنین در حال ساخت لنزهای تماسی هستند که می تواند فشار داخل چشم را ردیابی کند. افزایش فشار داخل چشم باعث گلوکوم، گروهی از بیماری های چشمی می شود که می تواند به عصب بینایی آسیب برساند. اما خوانش فشار در زمان واقعی به پزشکان کمک می کند تا تشخیص ها و درمان های بهتری ارائه دهند.

لنزهای تماسی که می توانند علائم حیاتی را ردیابی کنند، گام بزرگ دیگری را برای زیست پزشکی نشان می دهند. کاربران می توانند فوراً اطلاعات مربوط به کلسترول، فشار خون یا سطح الکل خون را مشاهده کنند. آنها همچنین می توانند میزان کالری دریافتی خود را کنترل کنند، هشدارهایی در مورد کمبود ویتامین ها و گزارش هایی در مورد عملکرد کبد دریافت کنند. امکانات بی پایان هستند و فناوری با سرعت خیره کننده ای در حال توسعه است.

7. سامسونگ در حال توسعه مخاطبین واقعیت افزوده است.

در سال 2016، سامسونگ حق اختراعی را در مورد فناوری لنزهای تماسی هوشمند به ثبت رساند که قادر به نمایش تصاویر در چشم کاربر است. این پتنت برای طرحی بود که توسط دانشمندانی در کره جنوبی ایجاد شد که در لبه برش فناوری واقعیت افزوده کار می کنند.

این لنز دارای یک صفحه نمایش کوچک، دوربین و آنتن است و می تواند CGI را بر دنیای واقعی قرار دهد. چشمک زدن حسگرهای موجود در لنز را کنترل می کند.

این فناوری مشابه همان چیزی است که در عینک های هوشمند استفاده می شود، عینک گوگل، که در آن کاربر می تواند با چشمک زدن عکس بگیرد. با استفاده از پلک زدن و روال های برنامه ریزی شده حرکت چشم، کاربر می تواند نمایشگری را که می بیند کنترل کند. سامسونگ همچنین در ایالات متحده و کره جنوبی نام “دنده چشمک زن” را علامت تجاری قرار داده است.

لنزهای تماسی واقعیت افزوده آینده هستند اما از آنچه فکر می کنید به آنها نزدیکتر هستند. از پیشرفت‌های این فناوری هیجان‌انگیز به‌روز باشید و شاهد تغییر جهان در مقابل چشمان خود باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا