تکنولوژی

ویژگی جدید ویندوز: امکان استفاده از دوربین گوشی بجای وب کم

اما هیچ اشاره مستقیمی به استفاده از دوربین گوشی به عنوان وب کم وجود ندارد

مایکروسافت در حال ساخت ابزار Phone Link خود برای اتصال ویندوز و اندروید به یکدیگر بوده است و به نظر می رسد که به زودی از ویژگی جدیدی در استریم دوربین گوشی شما به رایانه شما پشتیبانی می کند.

ایده استفاده از گوشی هوشمند شما به عنوان وب‌کم مدتی است که وجود داشته است، اما در روزهای ابتدایی همه‌گیری COVID-19 اهمیت جدیدی پیدا کرد زیرا سخت‌افزار وب‌کم کمیاب بود. در حالی که از زمان خنک شدن آن گذشته است، این قابلیت هنوز مفید است و پشتیبانی رسمی بیشتری دریافت می کند. به عنوان مثال، اپل در به روز رسانی های اخیر از استفاده از آیفون به عنوان وب کم در macOS پشتیبانی می کند.اندروید 14 همچنین پشتیبانی رسمی برای استفاده از دستگاه اندرویدی به عنوان وب کم برای رایانه را معرفی می کند.

اکنون، به نظر می رسد که مایکروسافت به دنبال این گزینه است. همانطور که توسط Android Authority مشاهده شده است، به‌روزرسانی اخیر Phone Link حاوی کدی است که نشان می‌دهد کاربران ممکن است بتوانند از دوربین تلفن Android خود در ویندوز استفاده کنند. به طور خاص، یک اعلان ظاهر می‌شود که می‌گوید: «این اعلان را بزنید تا به رایانه  اجازه دهید ویدیوی دوربین شما را پخش کند.» همچنین توقف و ازسرگیری ویدیو امکان پذیر است. همچنین افکت‌های ویدیویی از جمله HDR، فیلترهای مختلف، تثبیت‌کننده و غیره نیز ذکر شده است.

با این حال، هیچ اشاره مستقیمی به استفاده از دوربین گوشی به عنوان وب کم وجود ندارد. بنابراین، در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این هدف مایکروسافت است یا خیر. با این حال، تصور اینکه موارد استفاده دیگری برای این مورد در نظر گرفته شده است، سخت است. «قاب‌بندی خودکار» نیز در کنار فیلترها و حالت‌ها ذکر شده است که واقعاً نشان‌دهنده استفاده از آن با شخصی در کادر است.

ما نمی دانیم که این ویژگی چه زمانی ممکن است معرفی شود، اما به نظر می رسد در محدوده احتمالی آن می تواند اوایل سال آینده برسد. در گذشته، مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را برای این برنامه که قبلاً «پیوند به ویندوز» نامیده می‌شد، در کنار گوشی‌های هوشمند سامسونگ معرفی کرده بود. مایکروسافت همچنین با تراشه Snapdragon X Elite آینده کوالکام برای سخت افزار ویندوز جدید آماده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا