تکنولوژی
موضوعات داغ

چگونه کامپیوتر را از طریق گوشی خود کنترل کنیم

دلایل زیادی برای داشتن یک کنترل از راه دور برای رایانه شما وجود دارد. شاید شما به راهی برای دسترسی به فایل های خود از خارج از خانه خود نیاز داشته باشید، یا از “هدلس” سیستم بدون مانیتور یا شاید شما فقط نمی خواهید برای روشن کردن HTPC خود بلند شوید و ترجیح می دهید تلفن شما تمام کارهای سنگین را برای شما انجام دهد.

دلیل شما هر چه باشد، می توانید با استفاده از یک روش بسیار ساده از راه دور به رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای انعکاس دسک‌تاپ به تلفن شما است و کنترل کامل از جمله صدا را نیز به شما می‌دهد.

با وجود «کروم» در این نام، برنامه در واقع می تواند به هر چیزی در رایانه شما دسترسی داشته باشد، انگار که در مقابل آن نشسته اید – مرورگرهای فایل، ابزارهای سرپرست، هر آنچه که می خواهید. رابط گوگل اتصال به رایانه های شما را حتی در شبکه های تلفن همراه آسان می کند. نصب برنامه افزودنی در مرورگر کروم دسکتاپ شما همچنین به شما امکان می‌دهد از سایر سیستم‌عامل‌های لپ‌تاپ یا دسکتاپ به آن دسترسی داشته باشید.

مرحله 1: مرورگر Chrome (یا هر مرورگر مبتنی بر Chromium) را باز کنید. مطمئن شوید که به حساب Google خود وارد شده اید، سپس به صفحه دسکتاپ از راه دور Chrome بروید و دسترسی را انتخاب کنید. کامپیوتر من.

مرحله 2: دکمه آبی را با فلش کنار تنظیم دسترسی از راه دور انتخاب کنید. وقتی شما را به صفحه افزونه Chrome می برد، افزودن به chrome را انتخاب کنید و با افزودن افزونه موافقت کنید هنگامی که پنجره بازشو ظاهر می شود.

در صورت لزوم، دکمه فلش آبی را برای دانلود برنامه Remote Desktop انتخاب کنید.

مرحله 3: نام سیستم خود را انتخاب کرده و دکمه آبی بعدی را انتخاب کنید.

Chrome Remote Desktop
مرحله 4: یک کد پین را اضافه کنید که به خاطر بسپارید و رنگ آبی را انتخاب کنید بعدی دکمه. سپس باید رایانه شخصی خود را در لیست دسکتاپ های راه دور موجود به عنوان آنلاین مشاهده کنید.

مرحله 5: تلفن هوشمند خود را بردارید و برنامه Chrome Remote Desktop را نصب کنید و آن را باز کنید یا به صفحه کنترل دسکتاپ از راه دور Chrome بروید. .

مرحله 6: نام رایانه شخصی خود را که می خواهید از راه دور به آن متصل شوید انتخاب کنید. سپس پین خود را وارد کرده و دکمه پیکان آبی را برای ادامه انتخاب کنید.

مرحله 7: سپس باید رایانه شخصی خود را از طریق تلفن خود کنترل از راه دور داشته باشید. اکنون می توانید با ضربه زدن و کشیدن روی صفحه، ماوس را به اطراف حرکت دهید. ضربه‌ها برابر با کلیک چپ خواهد بود و می‌توانید هر صدایی را که از طریق دسکتاپ از طریق تلفنتان می‌آید بشنوید.

راه های جایگزین برای دسترسی از راه دور به دسکتاپ شما

در حالی که ما برنامه Google Chrome Remote Desktop را به دلیل سهولت استفاده و سازگاری با تقریباً هر رایانه شخصی به لطف گزینه برنامه وب آن دوست داریم، این تنها راه برای دسترسی از راه دور رایانه شما نیست. در اینجا چند جایگزین خوب وجود دارد که ارزش بررسی دارند:

Windows Remote Desktop: کاربران قدیمی ویندوز با راه‌حل دسک‌تاپ از راه دور شرکت مایکروسافت آشنا هستند. در حالی که فقط به دستگاه‌های ویندوز متصل می‌شود (و حتی پس از آن، فقط نسخه‌های «حرفه‌ای» ویندوز یا بهتر)، در Android، iOS و سایر پلتفرم‌ها در دسترس است. همچنین می‌توانید از این برنامه برای دسترسی به دسکتاپ مجازی Windows از طریق یک کانال امن استفاده کنید، که ممکن است برای افراد حرفه‌ای مفید باشد.

TightVNC: پروتکل VNC مدت‌ها پیش از ظهور گوشی‌های هوشمند، یک راه‌حل محبوب دسترسی از راه دور برای مهندسان و کاربران قدرتمند بوده است. طرح اصلی منبع باز است، بنابراین مشتریان مختلفی هم روی دسکتاپ و هم در تلفن های هوشمند وجود دارد، برخی پولی و برخی رایگان.

نکته کلیدی یافتن راه حل هایی است که انعطاف پذیر و آسان برای استفاده در موقعیت های مختلف باشد. TightVNC برای کاربران ویندوز عالی کار می کند، اما کاربران Mac ممکن است بخواهند به جای آن RealVNC را در نظر بگیرند.

RemoteMouse: RemoteMouse یک برنامه سبک وزن برای کنترل رایانه شما از راه دور است. در یک پیچ منحصربه‌فرد به شما امکان می‌دهد از ژیروسکوپ تلفن خود برای کنترل‌های حرکتی استفاده کنید و می‌توانید از دکمه‌های فیزیکی دستگاه خود برای تغییر اسلایدها در ارائه یا تغییر صدا در رایانه شخصی خود استفاده کنید. تلفن شما را به یک … ماوس از راه دور تبدیل می کند.

Unified Remote: یکی دیگر از گزینه های محبوب برای کنترل از راه دور کامپیوتر شما، Unified Remote به شما امکان دسترسی سریع به کنترل های رسانه را نیز می دهد، که برای تنظیم تنظیمات در HTPC عالی است. این به شما امکان می‌دهد رایانه شخصی خود را با استفاده از Wake on Lan نیز بیدار کنید و اگر HTPC در اتاق دیگری دارید، بسیار مفید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا