تکنولوژی

اولین تبلت با پردازنده Core Ultra 7 اینتل در راه است

شرکت اینتل پیشتر پردازنده نسل چهاردهم خود را به عنوان سری مترولیک و تحت عنوان سری Core Ultra معرفی کرد. این سری چندین مدل داشته و به عنوان Core Ultra 7 یا 9 شناخته می‌شود.

در سال گذشته، تقریباً تمام کنسول‌های بازی قابل حمل با سیستم عامل ویندوز بر پایه Ryzen 7000 APU ساخته شده‌اند. چند روز قبل اینتل پردازنده‌های موبایل Meteor Lake خود را معرفی کرد و به تازگی اولین محصول بازی قابل حمل با چنین پردازنده‌ای را معرفی کردیم. این مدل OneXplayer X1 بوده یک کنسول جیبی نیست، بلکه یک تبلت گیمینگ است.

مدلی بسیار بزرگ با نمایشگر 11 اینچی که ضخامت کمی نداشته و عملکرد بالایی می‌تواند از خود نشان دهد. در عین حال، نمایشگر دارای نرخ فریم 120 هرتز و وضوح 2.5K است. با این حال، جدیدترین ویژگی برای یک محصول گمیینگ با iGPU همراه شده است. مدل پردازنده خاصی که در قلب تبلت قرار دارد نامگذاری نشده است، اما یک Core Ultra 7 قدرتمند به شمار می‌رود.

اولین تبلت با پردازنده Core Ultra 7 اینتل در راه است

با در نظر گرفتن همه عوامل، باید انتظار پردازنده Core Ultra 7 155H یا 165H را داشته باشیم، زیرا آنها یک iGPU با تمام 8 هسته Xe ارائه می‌دهند. در میان باقی، می‌توان به وجود یک درگاه Oculink اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد یک کارت گرافیک خارجی را به تبلت متصل کنید. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و سایر پارامترها وجود ندارد.

شایان ذکر است که اولین تست‌ها نشان می‌دهد که iGPU در Meteor Lake جدید نقطه قوت آنها است. اما به طور متوسط نباید انتظار افزایش زیادی نسبت به Radeon 780M داشته باشید. مشخص نیست چه زمانی باید شاهد عرضه این مدل را داشته باشیم، برند OneXplayer در نظر داشته محصولی تمام عیار با سخت افزار قدرتمند و ویژگی‌های قابل توجه دیگر ارائه دهد.

انتظار داریم بزودی شاهد معرفی سایر مدل‌ها باشیم که در نوع خود قابل توجه هستند. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا