تکنولوژی

اپل مشغول مذاکره با ناشران جهت آموزش هوش مصنوعی مولد در محتوا خبری

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که اپل در هفته‌های اخیر مذاکراتی را با سازمان‌های خبری و انتشاراتی بزرگ آغاز کرده است و به دنبال مجوز برای استفاده از مطالب آنها در توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد این شرکت است.

بر اساس این گزارش که به نقل از افراد آشنا با این بحث‌ها، سازنده آیفون قراردادهای چند ساله‌ای به ارزش حداقل 50 میلیون دلار (تقریباً 420 کرور) برای مجوز آرشیو مقالات خبری منعقد کرده است. سازمان‌های خبری که اپل با آنها تماس گرفته است عبارتند از Condé Nast، ناشر Vogue و New Yorker. NBC News، نیویورک تایمز گفت و IAC که مالک People، Daily Beast و Better Homes and Gardens است.

بر اساس این گزارش، برخی از ناشرانی که اپل با آنها تماس گرفته، نسبت به اوورتور ابراز نظر نکردند. اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد. فناوری‌های بزرگ به شدت برای ادغام هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از سوی دیگر، اپل از این فناوری برای بهبود عملکردهای اولیه در گجت‌های جدید خود استفاده کرده است.

اپل مشغول مذاکره با ناشران جهت آموزش هوش مصنوعی مولد در محتوا خبری

اپل همچنین رایانه‌های مک‌بوک پرو و آی‌مک جدید و سه تراشه جدید را برای تامین انرژی آن‌ها در ماه اکتبر معرفی کرد و تاکید کرد که این تراشه‌ها می‌توانند توسط محققان هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند، چرا که چت‌بات‌ها و سایر خلاقیت‌هایشان اغلب محدود به مقدار داده‌هایی هستند که می‌توانند در حافظه کامپیوتر نگهداری شوند.

بلومبرگ نیوز در اوایل این ماه به نقل از افراد آشنا گزارش داد که آژانس‌های چینی و شرکت‌های دولتی بیشتر در سراسر کشور از کارکنان خود خواسته‌اند که آیفون‌های اپل و سایر دستگاه‌های خارجی را سر کار نیاورند. برای بیش از یک دهه، چین به دنبال کاهش اتکا به فناوری‌های خارجی بوده و از شرکت‌های وابسته به دولت مانند بانک‌ها می‌خواهد که به نرم‌افزار محلی روی آورند و تولید تراشه‌های نیمه‌رسانای داخلی را ارتقا دهند.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا