تکنولوژی

ممنوعیت فروش دو مدل اپل واچ در آمریکا!

اپل در اوایل این ماه فروش دو مدل اپل واچ را به دلیل حکم دادگاه مبنی بر نقض قوانین ثبت اختراع متوقف کرد. آخرین امید اپل، کاخ سفید بود که می‌توانست با حکم وتو، از ممنوعیت فروش و واردات مهلت دهد. با این حال، اپل چنین تخفیفی از سوی دولت بایدن در مورد ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 دریافت نکرد .

در یک بیانیه اجرایی که توسط دفتر رئیس جمهور بایدن منتشر شد، کاخ سفید تصمیم گرفت ممنوعیت فروش پیشنهادی کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) را حفظ کند. دفتر نماینده تجاری ایالات متحده بررسی نهایی رای ITC ایالات متحده را انجام داد که به این نتیجه رسید که اپل فناوری ثبت اختراع متعلق به آزمایشگاه های Masimo و Cercacor را نقض کرده است.

از 26 دسامبر، تصمیم ITC ایالات متحده به طور رسمی اجرا می شود، به این معنی که اپل دیگر نمی تواند دو تا از آخرین ساعت های هوشمند خود را در ایالات متحده بفروشد یا واحدهایی را به بازار داخلی خود وارد کند. ممنوعیت فروش، کانال‌های فروش آفلاین و آنلاین اپل را پوشش می‌دهد، اما اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 همچنان از رسانه‌های شخص ثالث مانند آمازون و Best Buy در دسترس هستند.

با این حال، این وضعیت موجود تنها تا زمانی که منابع باقی می‌ماند، باقی می‌ماند. پس از اتمام موجودی‌های فعلی، خرده‌فروشان نمی‌توانند تا زمانی که این ممنوعیت اعمال شود، اپل واچ سری 9 و اولترا 2 اضافی دریافت کنند.

apple-watch

اپل به شدت با تصمیم ITC ایالات متحده مخالف است و قصد دارد با درخواست تجدید نظر در دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال در واشنگتن، این حکم را لغو کند. در مرکز این فناوری، فناوری حسگر قرار دارد که امکان اندازه‌گیری سطح اشباع اکسیژن خون را فراهم می‌کند. این ویژگی دلیل دستور توقف فروش است که توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده به دلیل شکایت گسترده ثبت اختراع توسط Masimo، یک شرکت بزرگ فناوری پزشکی آغاز شده است.

در ژانویه 2023، یک قاضی ITC ایالات متحده، اپل را به دلیل نقض حق ثبت اختراعات Masimo مربوط به فناوری پالس اکسیمتر مجرم تشخیص داد. در ابتدا، دادگاه ممنوعیت فروش را اعمال نکرد، اما اشاره کرد که ممنوعیت واردات امکان پذیر است. اپل زمانی که دادگاه برخی از ادعاهای حق اختراع Masimo را باطل کرد، کمی مهلت قانونی را تجربه کرد.

این وضعیت زمانی تشدید شد که اپل علیه ماسیمو شکایت کرد و ادعا کرد که اپل واچ را کپی کرده است. متعاقباً، در همان ماه، ITC ایالات متحده مجدداً تصمیم ژانویه خود را تأیید کرد و تأیید کرد که اپل حداقل یکی از پتنت‌های Masimo را نقض کرده است.

ممنوعیت فروش برای خریداران بالقوه ای که به دنبال خرید اپل واچ سری 9 یا اپل واچ اولترا 2 هستند ناامید کننده است. اما خبرهای بد دیگری نیز وجود دارد. طبق گزارش بلومبرگ ، اپل به تیم خدمات مشتریان خود اطلاع داده است که تعویض و تعمیر ساعت‌های هوشمند بدون گارانتی که قدمت آن‌ها به اپل واچ سری 6 می‌رسد (به استثنای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه SE) تا زمانی که ممنوعیت فروش ادامه دارد، متوقف خواهد شد. اثر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا