تکنولوژی

خدمات تاکسی پرنده ممکن است از سال 2024 شروع به کار کند

شرکت‌های متعددی چندین سال تلاش کرده‌اند تا به وعده‌ای که مدت‌ها رویای آن خودروهای پرنده بود، عمل کنند. چالش‌های مهمی باقی مانده‌اند، اما پیشرفت‌ها در این بخش به‌طور قابل‌توجهی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. چندین پیشنهاد خدمات تاکسی پرنده را که می‌توانند طی دو سال آینده در شهرهای بزرگ ظاهر شوند، تشریح کرده‌اند.

نقاط عطف اخیر می‌تواند صنعت نوپایی را در مسیر راه‌اندازی خدمات تاکسی پرنده در سال‌های 2024 و 2025 قرار دهد. سؤالات مربوط به هزینه و ایمنی همچنان باقی می‌ماند، اما تنظیم‌کننده‌ها در حال گرم کردن این فناوری هستند که می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان رفت و آمد مسافران شود. اگر سرویس برنامه‌ریزی شده پاریس برای بازی‌های المپیک تابستانی 2024 آماده باشد، Volocopter ممکن است به یکی از اولین شرکت‌های تاکسی پرنده تبدیل شود که سرویسی با نوردهی گسترده افتتاح می‌کند. این شرکت در حال طراحی مسیرهای متعدد بین ورسای و فرودگاه‌های اطراف پاریس است.

از زمانی که Volocopter تاییدیه این طرح را به دست آورد، با موفقیت با وسایل نقلیه برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) در فلوریدا، نیویورک سیتی و اوزاکا پرواز کرد. این آزمایش‌ها ثابت می‌کند که تاکسی‌های پرنده می‌توانند در مناطق بزرگ شهری و فرودگاه‌های بین المللی کار کنند. یکی دیگر از شرکت‌های تاکسی پرنده، Joby Aviation، اخیراً شبیه‌سازی‌های کنترل ترافیک هوایی را با ناسا تکمیل کرد و برنامه‌هایی را برای سکوهای فرود تخصصی در سراسر ژاپن آغاز کرد.

خدمات تاکسی پرنده ممکن است از سال 2024 شروع به کار کند

Joby قصد دارد تا سال 2025 خدمات تاکسی هوایی را در نیویورک راه اندازی کند و Archer Aviation در حال همکاری با United Airlines برای ارائه تاکسی‌های پرنده در شیکاگو به صورت همان زمان است. با این حال، چین ممکن است در حال حاضر روی زمینه تاکسی‌های پرنده پیشتاز باشد. دولت اخیراً مجوز EHang را برای ارائه تورهای آزمایشی در سین‌کیانگ و شنژن تأیید کرد. در همین حال، در ایالات متحده، FAA پیشنهادهایی برای پروازهای کوتاه eVTOL تا سال 2028 تهیه کرده است.

علی‌رغم پیشرفت، موانع قابل توجهی برای پذیرش گسترده باقی مانده است. واضح‌ترین مسئله هزینه احتمالی است. پرواز بر فراز ترافیک با فناوری جدید ذاتاً گران است، اما Joby و UA امیدوارند تاکسی‌های پرنده در نهایت بتوانند به اندازه یک سواری اوبر ارزان شوند. مشکل دیگر ایمنی است، زیرا وزن زیاد باتری‌های eVTOL پرواز را پیچیده می‌کند.

 حال باید منتظر ماند تا این پروژه‌ها بلندپروازانه عملی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا